تغییرات جدید در تعیین سن بازنشستگی در راه است

بازنشستگی-کاماپرس

وضعیت آشفته مالی صندوق‌های بازنشستگی کشور در سال‌های اخیر موجب شده تا نهادهای سیاست‌گذار در پی راهکاری برای حل مشکل این صندوق‌ها باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ اشتغال و استخدام، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، از جمله مرکز پژوهش‌های مجلس که به تازگی در قالب چند پیشنهاد راهکارهایی که صندوق‌های بازنشستگی می‌توانند به کمک آنها از تراز منفی خارج شوند را پیشنهاد کرده که در یکی از بندها اشاره می‌کند بازنشستگی زیر ۴۸ سال باید ممنوع شود.

در ایران ۱۸ صندوق بازنشستگی وجود دارد که از میان آنها صندوق‌های بازنشستگی، صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح (ساتا)، صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد و صندوق وزارت اطلاعات از طریق منابع داخلی خود قادر به پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان خودشان نیستند و وضعیت سایر صندوق‌ها هم چندان مناسب نیست.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

مرکز پژوهش‌های مجلس در سلسله پیشنهادهایی راهکارهایی را ارائه داده تا به کمک آن درآمد این صندوق‌ها از هزینه‌شان بیشتر شود. در بخشی از این پیشنهادها آمده: «با توجه به پایین آمدن سن مؤثر بازنشستگی به‌دلیل طرح‌های بازنشستگی پیش از موعد؛ بالاخص مشاغل سخت و زیان‌آور، پیشنهاد می‌شود بازنشستگی با سن کمتر از ۴۸ سال به‌جز در موارد ازکارافتادگی در هر حالت ممنوع شود. بررسی ها نشان میدهد، دولت لایحه مستقلی برای اصلاح سن و سابقه بازنشستگی را در دستور کار قرار داده و این اصلاحات در یک بازه ۱۰ الی ۱۵ ساله در صورت تصویب در مجلس در دستور کار قرار خواهد گرفت».

انتهای پیام

مرتبط با : صندوق بازنشستگی فولادصندوق بازنشستگی کشور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز