چرا حقوق بازنشسته ها افزایش پیدا نکرده است؟

افزایش حقوق بازنشستگان-کاماپرس

علیرغم تصویب لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری هنوز افزایش حقوق ناشی از این مصوبه شامل حال بازنشسته ها نشده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار اشتغال و استخدام، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس یک ماه از تصویب لایحه مهمی که رای به افزایش حقوق بازنشسته ها می‌داد، می‌گذرد؛ اما علیرغم وعده‌ها هنوز مبلغ جدید حقوق با درنظر گرفتن افزایش آن به حساب بازنشسته ها واریز نشده است. اگرچه در چند ماه اخیر بارها صحبت از افزایش حقوق بازنشسته ها با توجه به افزایش قیمت‌های ابتدای سال بود اما نهایتا در پاییز امسال با اصلاحات گسترده‌ای در لایحه اولیه مجلس رای به افزایش حقوق بازنشسته ها داد.

بیشتر بخوانید:

بر این اساس قرار  است از حدود ۹۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰ هزار تومان البته به اضافه حق عائله‌مندی و اولاد به حساب مشمولان این قانون واریز شود. همچنین این افزایش حقوق از شش ماه نخست سال اجرایی می‌شود و به این ترتیب در آذر ماه می‌بایت مابه‌التفاوت حقوق مهر هم به حساب بازنشسته ها واریز شود.

راز آسمان پایتخت

با این حال تا کنون این اتفاق نیفتاده و هنوز مسئولان هم به این مسئله واکنشی نشان نداده‌اند.

پیشتر مهدی عیسی‌زاده، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره علت عدم اجرای این قانون گفته بود که استدلال دولت برای اجرا نشدن قانون افزایش حقوق کارکنان در آبان ماه این بود که دستگاه‌های اجرایی اطلاعات خود را ثبت نکرده‌اند حال اینکه دولت از ابتدای سال به کامل بودن سامانه مربوطه اشاره داشت. برخی نمایندگان مجلس هم می‌گویند که دولت به مجلس قول داده که افزایش حقوق کارکنان در آذرماه اعمال شود و معوقات مهر و آبان ماه هم پرداخت شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز