تعطیلی شرکت های خصوصی بلاتکلیف است

وضعیت شرکتهای خصوصی در بخشنامه ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص نیست. به همین دلیل خیلی از کارمندان بخش خصوصی بلاتکلیف هستند و نمی دانند این تعطیلی ها شامل کار آنها می شود یا نه؟

به گزارش کاماپرس، طبق بخشنامه ستاد ملی مقابله با کرونا خیلی از مشاغل بر اساس دسته بندی شهرها مشمول تعطیلی می شوند. اما در این بخشنامه هیچ خبری از تعطیلی بخش خصوصی نیست. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد شرکت‌های تولیدی و کارخانجات به هیچ عنوان تعطیل نیستند و همه آنها به فعالیت خود ادامه می‌دهند. اما شرکت‌های بخش خصوصی که خط تولید مهمی ندارند در شهر‌های قرمز جزو شغل‌های درجه سه حساب می‌شوند باید تعطیل شوند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

اما سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا فقط درباره شرکتهای خصوصی تولیدی صحبت کرد و درباره شرکتهای خصوصی که ارائه‌دهنده خدمات هستند به نکته ای اشاره نکرد. این در حالی است که بخش مهمی از فعالیت بخش خصوصی مربوط به بخش خدمات است. اما هیچ اطلاع‌رسانی در این باره وجود ندارد.

تکلیف دولتی ها مشخص، خصوصی ها سردرگم

راز آسمان پایتخت

تنها تصمیم مشخص این ستاد مربوط به فعالیت کارکنان دولت است که در شرایط قرمز، فقط یک سوم نیروها باید در محل کار حاضر شوند. در شرایط نارنجی، نیمی از کارکنان در محل کار حاضر می‌شوند و در شرایط زرد، دوم سوم کارکنان در محل کار باید حاضر باشند.

به گزارش تجارت نیوز مصوبات و اظهارات اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا نشان می‌دهد این ستاد، فقط درباره تعطیلی بخش دولتی تصمیم‌گیری کرده و هنوز به جمع‌بندی کامل و دقیقی از وضعیت تعطیلی کسب‌وکارها نرسیده و بخش خصوصی فعال در بخش‌های مختلف، خودشان باید درباره فعالیت یا تعطیلی شرکت‌های خود تصمیم‌گیری کنند.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از روز شنبه در شهرهای قرمز، کلیه مشاغل و فعالیت‌ها تعطیل است به جز مراکز درمانی و داروخانه‌ها، مراکز امدادرسانی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تامین‌کننده کالای اساسی و مراکز ارائه‌کننده خدمات ضروری مانند آب و برق و تلفن.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “تعطیلی شرکت های خصوصی بلاتکلیف است

  1. جهانگیری گفته:

    خاک بر سر دولت .دولتی ها کرونا میگیرن و خصوصی هم نمیگیرن.مثل همیشه تصمیمات مزخرف و مسخره.مثل همیشه مبهم حرف میزنند که وظیفه ای در قبال مردم نداشته باشند.لعنت به شما که فقط دنبال دزدی و اختلاستون هستید و ذره ای برای جون مردم ارزش قائل نیستید.البته ظالم کارش ظلم کردنه و مقصر مظلومه…

  2. حمید گفته:

    کارمند دولت چون برای دولت هزینه حساب میشه آدم حسابش میکنن اگر اتفاقی براش بیافته یا باید بازنشسته بشه که دولت مجبوره مفت ماهی حداقل ۴ میلیون بهش بده ولی کارگر نه همیشه پایین دست بوده و میمونه براش هیچ ارزشیم قائل نمیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز