تعطیلی تهران در روزهای شنبه و یکشنبه

تهران تعطیل
لست سکند

در حالی‌که اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی ارتفاعات این استان برای روزهای جمعه و شنبه را ابری و همراه با برف و وزش باد پیش‌بینی کرده است، وزارت نفت نیز نسبت به کمبود گاز نگرانی‌هایی دارد.

به گزارش کاماپرس، طبق اعلام هواشناسی استان تهران، ماندگاری هوای سرد و عدم وزش باد در مناطق پرتردد، پرجمعیت و صنعتی استان تهران، صبح فردا غلظت آلاینده‌ها افزایش و کیفیت هوا کاهش می‌یابد. از ساعت‌های پایانی روز شنبه تا صبح دوشنبه هفته جدید، باید منتظر بارش برف و در نتیجه یخبندان در ارتفاعات و لغزندگی و مه‌گرفتگی سطح جاده‌ها بود.

از روز دوشنبه هرچند دما به صورت نسبی افزایش می‌یابد اما با توجه به عدم وزش باد، کیفیت هوا همچنان افت می‌کند.

رئیس ستاد مدیریت بحران در این خصوص گفت: تمامی ادارت، ارگان ها و سازمان های دولتی در استان تهران فردا یکشنبه به صورت دورکاری فعالت می کنند و باتوجه به اطلاع رسانی قبلی مدارس به صورت غیر حضوری فعالت می کنند. تنها امتحانات نهایی دوازدهم به قوت خود باقی است.

 بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

تهران در آماده‌باش برفی

حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ضمن اشاره به صدور هشدار زرد درباره شروع بارش برف و کولاک و وزش باد از اواخر روز شنبه اعلام کرد: تمام عوامل مدیریت بحران و دستگاه‌های اجرایی مسئول و امدادرسان به حالت آماده‌باش درآمده و توصیه‌ها و دستورات لازم به آنان داده شده است. همچنین بر ضرورت پاک‌سازی و لایروبی شبکه کانال‌ها و آب راه‌ها نیز تاکید شده است.

 

تعطیلی کل استان تهران

در این شرایط امروز عصر عابد ملکی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران به ایسنا اطلاع داد که با هدف کاهش مصرف گاز احتمال دارد استان تهران در روزهای ابتدایی هفته جدید تعطیل اعلام شود.

ساعتی بعد قدرت الله شفیقی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران از تعطیلی ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس استان تهران در روز شنبه خبر داد و گفت که تنها امتحانات نهایی پایه دوازدهم برگزار می‌شود. همچنین ساعت کار شعب بانک‌ها نیز در این روز تغییر کرده و دستگاه‌های امدادی، درمانی و خدمات رسان نیز تعطیل نیستند.

 

رد و تکذیب تعطیلی شنبه‌ها و یکشنبه‌ها

سایه تعطیلی در حالی بالای سر تهران، سنگینی می‌کند که دو روز پیش رسانه‌ها به نقل از شرکت ملی گاز اعلام کردند: در پی انتشار خبر ضدونقیض به نقل از برخی منابع آگاه مبنی بر مکاتبه وزیر نفت با معاون اول رئیس جمهور به منظور تعطیل کردن روزهای شنبه و یکشنبه استان تهران به علت مصرف بی رویه گاز  ضمن تکذیب این خبر از سوی شرکت ملی گاز ایران از هموطنان در خواست می شود با توجه به افزایش چشمگیر مصرف گاز طبیعی ذر بخش های خانگی و تجاری به دلیل ورود سامانه سرد فراگیر و ماندگار که اقصی نقاط کشور را فراگرفته و دمای بسیاری از شهرها را به زیر صفر رسانده است با مصرف بهینه گاز این شرکت را در تامین پایدار گاز مورد نیاز هموطنان به ویژه نقاط دور افتاده یاری رسانند.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز