تعطیلی تمام باشگاه‌های ورزشی به جز بدنسازی

براساس تصمیم جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمام باشگاه های ورزشی به جز بدنسازی آن هم به صورت مشروط، از شنبه 28 تیرماه 99 تعطیل هستند.

به گزارش کاماپرس، با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و رشد چشمگیر جان باختگان طی هفته های اخیر، محدودیت های مختلفی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعمال شده است که در تازه ترین آن ها که از روز شنبه (28تیر ماه) در تهران اجرایی می شود؛ علاوه بر تعطیلی تمام باشگاه های ورزشی به جز بدنسازی، برگزاری اجتماعات مانند تالارها و مجالس ممنوع است.
محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت همچنین به لغو بازی‌های پر برخورد ورزشی هم اشاره می کند و می گوید: ورزش‌هایی که دو طرف با یکدیگر برخورد دارند، لغو و مسابقات آنها برگزار نخواهد شد.
او ادامه می دهد: فعالیت استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی هم ممنوع می‌شود و در ورزش‌های تیمی تنها لیگ برتر به واسطه حساسیت خاص خود مجبور به برگزاری مسابقات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

مطالب مهم مرتبط با کرونا را بخوانید:

فرهادی درباره فعالیت باشگاه‌های بدنسازی ، اظهار می کند: فعالیت باشگاه های بدنسازی منوط به تایید متولی ورزشی مربوط به خود در وزارت ورزش است، یعنی باید تایید شود باشگاه مربوطه شرایط تهویه و انجام تمرینات انفرادی را دارد و فاصله‌گذاری اجتماعی در آن رعایت می‌شود.
او با اشاره به اینکه تمام این محدودیت ها به صورت منطقه ای تنظیم شده، تصریح می کند: برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها مدارس شبانه‌روزی، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها به ویژه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی، مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی سالنی از شنبه در تهران تعطیل هستند. ناگفته نماند که ادارات دولتی هم از روز شنبه با دو سوم کارکنان خود فعالیت می‌کنند.

لزوم نظارت دستگاه های ذیربط

آریاک سفر

به گزارش مهر، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت دررابطه با نحوه نظارت بر مراکز، می گوید: تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های درگیر موظف به نظارت در حوزه‌های خود هستند، به طور مشخص در تهران اتاق اصناف مسئول نظارت اولیه است.
او ادامه می دهد: همچنین برای باشگاه‌های ورزشی وزارت ورزش، برای مترو و اتوبوس‌ها شهرداری تهران مسئول است و نظارت عالی با وزارت بهداشت است و دانشگاه‌های علوم پزشکی هم گزارشات خود از مناطق تحت پوشش را باید به ستاد ملی کرونا گزارش دهند.

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تعطیلی تمام باشگاه‌های ورزشی به جز بدنسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز