تصمیم جدید بانک مرکزی برای حساب های شخصی و تجاری

بانک مرکزی به منظور جلوگیری از سواستفاده از حساب بازنشستگان، بیکاران و محجورین، افراد بدون بلوغ عقل و اختیار، دو دستورالعمل به بانک‌های تجاری ابلاغ و حدود فعالیت این گروه‌ها را در یکسال مشخص کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ مالیات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، براساس ابلاغیه بانک مرکزی، سطح فعالیت حساب‌های بازنشستگان در یکسال، 2 میلیارد تومان و مستمری بگیران، یک میلیارد تومان است. سطح فعالیت بیکاران و غیرفعالان مالیاتی نیز طی یکسال 500 میلیون تومان خواهد بود. اگر سطح فعالیت افراد به دلیل درآمدهای غیرشغلی مستمر مثل دریافت اجاره یا سود سپرده بانکی بیشتر از اندازه مجاز باشد، گزارش عملکرد حساب فرد به بانک مرکزی اعلام خواهد شد. در صورتی که میزان تفاوت سطح عملکرد حساب فردی با سقف مجاز، بیشتر از 10 برابر شود، این موضوع به واحد مبارزه با پولشویی موسسه اعتباری گزارش خواهد شد. سپس گزارش عملکرد حساب فرد به وزارت اقتصاد و دارایی اعلام می‌شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

اما در صورتی که فردی به سطح تعیین شده اعتراض داشته باشد، می‌تواند حداکثر دو ماه بعد از تعیین سطح به واحد بانکی مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم، سطح فعالیت خود را افزایش دهد. سطح فعالیت هر فرد حداکثر بعد 48 ساعت از انجام هر تراکنش محاسبه خواهد شد و اگر از حد مورد نظر فراتر برود، قبل از سررسید یکساله، تخطی فرد گزارش خواهد شد.

چرایی لزوم تفکیک حساب شخصی و تجاری

در راستای شیوه جدید اخذ مالیات، فعالان اقتصادی که دارای حساب تجاری هستند باید حساب‌های شخصی و تجاری خود را تفکیک کنند. اگر این اتفاق صورت نگیرد، امکان مالیات گرفتن از حساب‌های شخصی افراد وجود دارد. هنوز زمان اخذ مالیات از حساب‌های تجاری مشخص نشده و افراد باید در روزهای آتی تفکیک حساب خود را انجام دهند. مبنای رسیدگی به حساب‌های افراد سالیانه است و طبق گفته کارشناسان اقتصادی، اگر یک حسابی در طول سال بیشتر از 45 مورد تراکنش غیرمعمول داشته باشد در تور سازمان مالیاتی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز