تصاویری از عملکرد سامانه دفاع هوایی پاتریوت آمریکا (ویدیو)

سامانه دفاع هوایی موشکی ام‌آی‌ام 104 پاتریوت می‌تواند با موشک‌های بالستیک تاکتیکی، موشک‌های کروز و هواگردها در هر شرایط آب‌وهوایی مقابله کند. نرم‌افزار مدرنی که در این سامانه دفاعی به کار رفته باعث شده تا ضدهوایی عملکرد خودکار گسترده‌ای داشته باشد. به گزارش کاماپرس اصلی‌ترین مأموریتی که به این سامانه سپرده می‌شود، دفاع در برابر موشک‌های کروز است. در ادامه ویدیویی از عملکرد سیستم ضدموشکی پاتریوت آمریکا را تماشا می‌کنیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

اولین به کارگیری این سامانه در جنگ خلیج فارس و برای دفاع از عربستان سعودی و اسرائیل بود. به جز آمریکا کشورهای دیگری همچون هلند، ژاپن، کویت، یونان، مصر، اسپانیا، اردن و … به این سامانه دفاع هوایی مجهز هستند. سکوی پرتاب این ضد هوایی روی زمین قرار دارد و هر سکو می‌تواند 4 تا 16 موشک پرتاب کند.

آریاک سفر

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “تصاویری از عملکرد سامانه دفاع هوایی پاتریوت آمریکا (ویدیو)

  1. مهران۱۴۹۰ گفته:

    این سامانه به نظر در مقابل پهبادهای کوچک انتحاری بی دفاع است و برای دفاع از خود به نوع دیگری از پدافند هوایی محتاج است

  2. نمیدونم گفته:

    سامانه پاتریوت سالها پیش طراحی شده احتمالا در زمان جنگ سرد چون آمریکا در طرف مقابل خودش یعنی روسیه و چین جنگنده های قدرتمندی نمی‌دید هیچ وقت دنبال ساخت و ارتقاء سامانه های ضد هوایی نرفت و در حد همون پاتریوت باقی موند ولی برعکس روسیه چون مقابل آمریکا بود و آمریکا لیست بلندی از جنگنده های پیشرفته و رادارگریز رو داشت پس روسیه تمام این سالها روی سامانه های ضدهوایی سرمایه گذاری کرد و تمرکز زیادی روی اونا کرد و نتیجه اون شد اس-۴۰۰ پس به نظرم مقایسه پاتریوت قدیمی با اس-۴۰۰ جدید کار درستی نیست.
    شاید اگه آمریکا ۵۰ سال تمرکز میکرد روی ساخت یک سامانه ضد هوایی الان با یک سامانه بسیار پیشرفته و شگفت انگیز رو به رو می‌شدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز