تریپ برای علاقه مندان شیرازگردی تور برگزار می کند

شیراز

.تریپ، گلچینی از جاذبه‌های گردشگری شیراز را در تورهای شیراز گردی خود به علاقه مندان ارائه می‌کند

به گزارش کاما پرس به نقل از تریپ دات آی آر، شیراز از بهترین مراکز گردشگری ایران به شمار می‌رود. این شهر پر از آثار باستانی، جاهای تفریحی و مراکز خرید بزرگ است. شیراز باغ‌های قدیمی ‌زیادی مثل باغ ارم و باغ جهان‌نما دارد.به همه این‌ها باید مقبره حافظ و سعدی را هم اضافه کنید. برای همین است که تور شیراز و رزرو هتل و پرواز به این شهر، رونق زیادی دارد. زیبایی‌های کم‌نظیر و جاهای دیدنی شیراز برای گردشگران جذابیت فراوانی دارد. در ادامه مکان‌های معروف و جاهای بکری که کسی زیاد آن‌ها را نمی‌شناسد، معرفی شده است.

۱- ارگ کریم‌خان

این ارگ واقعا جذاب و دیدنی است. کریم‌خان زند در سال ۱۱۰۸ دستور ساخت این ارگ را داد. کریم‌خان ارگ را برای استفاده خاندان سلطنتی ساخت، اما ارگ در دوران قاجار کاربرد مسکونی پیدا کرد. در دوران پهلوی از ارگ کریم‌خان به‌عنوان زندان استفاده می‌شد. البته بعدها اینجا مورد مرمت قرار گرفت و به یکی از جاهای دیدنی شیراز تبدیل گشت. ارگ کریم‌خان معماری زیبا و کم‌نظیری دارد. وقتی وارد ساختمان می‌شوید، حیاطی بزرگ و جوی آبی طولانی همراه با درختان زیاد و سرسبز، پیش روی چشمان شما قرار می‌گیرد. قدم زدن در ارگ یکی از بهترین کارهایی است که می‌توان اینجا انجام داد. می‌توانید بلیط هواپیما شیراز را از وب‌سایت تریپ تهیه کرده و به این شهر زیبا سفر کنید. در ارگ کریم‌خان بخش‌های مختلفی از جمله حمام، شاه‌نشین و آب‌انبار وجود دارد. اتاق‌های تودرتوی ارگ، از نظر معماری و گچ‌کاری بسیار زیبا هستند. شیشه‌های رنگی اتاق‌ها هم جلوه زیادی به ارگ بخشیده‌اند. در ارگ کریم‌خان‌یک فروشگاه صنایع‌دستی وجود دارد. اگه به کارهای سنتی علاقه دارید، در این فروشگاه محصولات خوبی پیدا می‌کنید.

۲- رستوران هفت‌خوان

آریاک سفر

 شکم گردی در شیراز را نباید فراموش کنید. در شهر بهارنارنج، رستوران‌های با کیفیتی وجود دارند. از جمله رستوران هفت‌خوان که در سراسر ایران معروف است. هفت‌خوان ایده جالبی دارد. این رستوران هفت جا دارد که هر کدام یک نوع غذا را سرو می‌کنند. می‌توانید غذاهای ایتالیایی، فست فود، ایرانی و انواع دسرها و غذاهای فرنگی را سفارش بدهید. نکته جالب درباره هفت‌خوان این است که معماری هر طبقه آن بر اساس نوع غذایی که آنجا سرو می‌شود، تغییر می‌کند. بهترین بخش رستوران، قسمت ایرانی و غذاهای سنتی است. اینجا به‌جای میز، خیمه‌هایی برای نشستن در نظر گرفته‌ شده است. مشتری‌ها می‌توانند در این خیمه‌ها بنشینند و غذا سفارش بدهند. کیفیت غذاهای رستوران هفت‌خوان در سطح عالی است. قیمت‌ها با توجه به کیفیت و محیط، کمی گران هستند؛ اما مطمئن باشید هفت‌خوان ارزش وقت و هزینه‌ای که می‌پردازید را دارد.

۳- حمام وکیل

شاید به جرات بتوان گفت که اینجا زیباترین حمام سنتی ایران است. حمام وکیل جز مجموعه زندیه است که کریم‌خان دستوران ساخت آنها را داد. این حمام ازنظر معماری در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و دیدنش به همه توصیه می‌شود. از همان اول که وارد می‌شوید، فضای حمام شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حمام وکیل چند بخش دارد که مهم‌ترینشان سربینه است. سربینه این حمام، یک فضای هشت‌ضلعی بزرگ است که در مرکز آن‌یک حوض قرار دارد. در کنار حمام می‌توانید بازار وکیل را هم ببینید. شیراز مملو از جاهای گردشگری و زیبا است. برای همین بسیاری از افراد دنبال خرید تور ارزان و رزرو هتل‌های این شهر هستند.

۴- باغ ژاله

باغ ژاله مثل باغ‌های دیگر شیراز نیست. اینجا می‌توانید بهترین عرقیات گیاهی را خریداری کنید. باغ ژاله در واقع یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین فروشگاه‌های شیراز است. اینجا با استفاده از جوشاندن گیاهان مختلف، عرق تولید می‌کنند. مخزن‌های بزرگ عرق‌ها همان اول‌نظرتان را جلب می‌کند. در باغ ژاله جایی مخصوص برای گلاب‌گیری درست کرده‌اند. اگر در اردیبهشت و خرداد به شیراز بروید، می‌توانید مراسم گلاب‌گیری را هم ببینید. آبلیموی شیراز هم در باغ ژاله تولید می‌شود. شربت‌های مختلف عرقیات، از محصولات دیگر این باغ هستند.

۵- نقش رستم

تخت جمشید شیراز شهرت جهانی دارد و بسیاری از گردشگرهای خارجی به خاطر دیدنش بلیط پرواز شیراز را خریداری می‌کنند؛ اما نقش رستم معمولا کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. کنده‌کاری‌های روی کوه آن‌قدر شگفت‌انگیز هستند که وقتی اولین بار آنها را می‌بینید تا چند دقیقه محوشان می‌شوید. مقبره پادشاهان ایران باستان در ارتفاع ۲۶ متری در سطح زمین قرار دارد. تاج‌گذاری نرسی، نبرد بهرام دوم با رومی‌ها، نبرد شاپور اول و والرین امپراطور روم و تاج‌گذاری اردشیر بابکان، ازجمله موضوعات کتیبه‌های نقش رستم هستند.

۶- باغ جهان‌نما

آن‌هایی که با تور به شیراز می‌آیند، حتما از این باغ زیبا دیدن می‌کنند. باغ جهان‌نما از بهترین مکان‌های گردشگری شیراز به شمار می‌آید. باغ جهان‌نما در قرون هشتم بنا شد و به‌مرورزمان شکل امروزی‌اش را پیدا کرد. در باغ درخت‌های مختلفی مثل نارنج و سرو به چشم می‌خورد. گل‌های تزئینی و خوش‌بو مثل بنفشه، اطلسی و داوودی هم جلوه خاصی به باغ جهان‌نما بخشیده‌اند.

۷- خانه زینت الملک

خانه زینت الملک یا موزه مادام توسو، از مکان‌های کمتر شناخته‌ شده در شیراز است. این خانه در دوران قاجار احداث‌شده و ساختش ۱۲ سال طول کشیده است. اتاق‌های این خانه چوبی هستند و تزئینات زیبایی دارند. درون خانه زینت الملک، مجسمه‌های مومی مشاهیر و چهره‌های معروف شیراز را می‌توانید ببینید.

مرتبط با : تریپ
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز