ترفندهای جالب نگهداری صحیح از گل آپارتمانی

نگهداری صحیح از گل آپارتمانی ؛ راهنمای جامع مبتدیان کاماپرس
لست سکند

نگهداری از گل آپارتمانی یکی از بهترین راه‌های ایجاد فضای سبک و دلنشین در خانه است؛ گل آپارتمانی می‌تواند درصد سلامت فکری و جسمی شهرنشینان را تا حد زیادی بالا ببرد. برخی تحقیقات انجام‌گرفته توسط ناسا نشان می‌دهد که نگهداری از گل آپارتمانی می‌تواند حدود 87 درصد از سموم هوا را در 24 ساعت از بین ببرد.

اما راه صحیح نگهداری از گل آپارتمانی با کمترین میزان آسیب چیست؟ کاماپرس در این گزارش 7 نکته برای نگهداری اصولی از گیاهان آپارتمانی را معرفی می‌کند.

گیاه آپارتمانی را متناسب با فضا و نور اتاق انتخاب کنید

اولین نکته‌ای که می‌تواند شما را از خراب شدن و پوسیدگی گیاه آپارتمانی‌تان نجات دهد این است که قبل از هرچیزی با توجه به فضایی که برای نگهداری گیاه دراختیار دارید و نور آن فضا آن را انتخاب کنید.

درکنار این نکته باید زمانی که می‌توانید برای رسیدگی به گیاه آپارتمانی اختصاص دهید را هم درنظر بگیرید. پیشنهاد می‌شود قبل خرید از گلفروشی، لیستی از گیاهان متناسب با شرایط بنویسید تا خرید آگاهانه‌تری داشته باشید.

نگهداری صحیح از گل آپارتمانی ؛ راهنمای جامع مبتدیان کاماپرس

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

از آب دادن بیش از حد به گیاه آپارتمانی خودداری کنید

اگر برای آبیاری گیاه آپارتمانی خود دچار شک و تردید هستید، در وهله اول بهتر است خاک آن را بررسی کنید. می‌توانید این کار را با یک سیخ چوبی معمولی یا حتی با انگشتان‌تان انجام دهید.

به این‌صورت که ابتدا سیخ چوبی را تا نیمه و یا انگشت خود را تا اولین بند انگشت داخل خاک قرار دهید و ببینید به‌راحتی وارد خاک می‌شود یا خشکی زیاد خاک مسیر ورودی آن را می‌بندد.

هم‌چنین اگر گیاه به آب نیاز داشته باشد سیخ چوبی و انگشت هنگام خروج از خاک با سنگینی آن مواجه می‌شوند. درصورتی‌که باز هم برای فهمیدن خشکی گیاه به مشکل برخوردید می‌توانید از یک دستگاه رطوبت‌سنج استفاده کنید.

نگهداری صحیح از گل آپارتمانی ؛ راهنمای جامع مبتدیان کاماپرس

درصورت امکان گاهی آن‌ها را در هوای تازه قرار دهید و کمی هرس کنید

وقتی گیاه آپارتمانی را در معرض هوای تازه قرار می‌دهیم سرعت تنفس آن بیشتر شده و رطوبت هوا را افزایش می‌دهد، این‌کار علاوه‌بر حفظ سلامت گیاه برای دفع بهتر آلودگی‌ها نیز کمک‌کننده است.

درکنار این‌کار می‌توانید گهگاهی گیاه آپارتمانی خود را هرس کنید و شاخ و برگ اضافه و یا مرده و زرد شده را از آن جدا کنید تا جای رشد برای برگ‌های تازه باز شود.

نگهداری صحیح از گل آپارتمانی ؛ راهنمای جامع مبتدیان کاماپرس

گلدان‌های مناسب سایز گیاه آپارتمانی انتخاب کنید

دقت کنید که گیاه یک موجود زنده است و اندازه و ابعاد همیشه درحال تغییر می‌باشد، درنتیجه دائم بررسی کنید آیا گلدانی که در ابتدا برای گیاه‌تان انتخاب کردید همچنان برای گیاه‌تان مناسب است یا خیر.

اگر جواب منفی بود زمان انتقال آن به یک گلدان تازه رسیده است. درهنگام انتخاب گلدان حتما توجه کنید که سوراخ‌های زهکشی به تعداد مناسب برای خروج آب و رطوبت اضافی گیاه در انتهای آن وجود داشته باشد.

نگهداری صحیح از گل آپارتمانی ؛ راهنمای جامع مبتدیان کاماپرس

 

 

گیاه آپارتمانی خود را گردگیری کنید

تعجب نکنید! برای این‌که گیاه آچارتمانی سالم‌تری داشته باشید نیاز دارید هرازگاهی آن‌ها را گردگیری و گرد و غبار موجود روی شاخه و برگ‌های‌شان را از بین ببرید.

تجمع گرد و غبار هوا روی برگ گیاه آپارتمانی از ورود هوای کافی و نور مناسب به آن جلوگیری می‌کند و باعث زردی یا پوسیدگی آن‌ها می‌شود.

نگهداری صحیح از گل آپارتمانی ؛ راهنمای جامع مبتدیان کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : گل گیفت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز