ترس و دلهره بین سهامداران نمادهای خودرویی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

چهارشنبه هفته گذشته خبر افزایش قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو منتشر شد و نمادهای خودرویی بازار بورس به حالت تعلیق درآمدند. البته نمادهای خودرویی بازار از ابتدای هفته قبل تا حدودی اثر افزایش قیمت‌ها را منعکس کردند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با انتشار خبر افزایش قیمت خودروها، کارشناسان و معامله گران بر این اعتقاد بودند که با بازگشایی مجدد این نمادها شاهد رشد قیمت و افزایش تقاصا در آن‌ها خواهیم بود. اما پنج شنبه شب انتشار اخباری مبنی بر مخالفت ریاست جمهوری با افزایش نرخ خودرها و لغو این دستور، شرایط را اندکی متفاوت کرد. خبرگزاری‌های رسمی علت این تصمیم و مخالفت را عدم اخذ مجوز اعلام کردند.

بنا به این دستور، وزارت صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست تا قیمت محصولات خود را که طی دو روز قبل مشمول افزایش قیمت شدند به همان نرخ‌های قبلی برگردانند. طبق گفته سهیل معمارباشی این مخالفت رئیس جمهور به دلیل عدم هماهنگی شورای رقابت با وزارت صمت رقم خورد. به گفته سهیل معمارباشی، هماهنگی‌ها و مجوزهای لازم در زمینه افزایش قیمت خودروها اخذ شده، اما این عدم هماهنگی با شورای رقابت مانع از اجرایی شدن این تصمیم شد و به نوعی تقصیر وی بوده است.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

اثرات تصمیم لغو افزایش قیمت خودرو

بنا بر اظهارات معمارباشی، موضوع تنظیم بازار خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است. با این حال تبعات این تصمیم طی روز جاری بر روی قیمت سهام این نمادها مشخص خواهد شد. این اتفاق باعث نگرانی سهامداران عمده نمادهای خودرویی شده است.

این در حالی است که طی هفته گذشته سهام‌های خودرویی رشد قیمت زیادی را تجربه کردند و به نظر این شرایط با اجرایی شدن مصوبات ادامه دار می‌شد. اما لغو ناگهانی این دستور ممکن است مشکلات زیادی را به سهامداران خودرویی منتقل کند. باید دید طی روز جاری، بازار سهام، به خصوص نمادهای خودرویی، به کدام سمت خواهند رفت.

مرتبط با : سازمان بورس
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز