ترس سهامداران از خرید سهام پتروشیمی و فلزی با وجود 30 هزار تومانی شدن دلار

با وجود عبور دلار از کانال ۳۰ هزار تومانی، بسیاری از سهامداران تمایلی به خرید سهام شرکت های صادرات محور و ارز آور همچون گروه پتروشیمی و فلزی نشان نمی دهند.

به گزارش کاماپرس جلال روحی کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب درباره معاملات دیروز – شنبه 19 مهرماه – در بازار بورس توضیح داد:« روز گذشته فعالین بازار درگیر مسایلی مثل اعلام خبر تحریم بانک‌ها و افزایش قیمت دلار بودند که این مثل همیشه بر روند معاملات بازار تاثیرگذاشته است. به همین دلیل بازار در ابتدا معاملات خود را منفی آغاز کرد و در محدوده بالای ۶ هزار واحد منفی شد، اما بعد از انجام بخشی از معاملات بازار و پیش روی به سوی تعادل، سمت تقاضا قوی‌تر و نقدینگی وارد بازار شد.»
به گفته روحی در حال حاضر در مقایسه با دو ماه گذشته، ارزش معاملات نصف شده است. این عدد به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است در حالی که معاملات بازار در اوج شکوفایی روزانه ۲۰ هزار میلیارد تومان بود.

پیشنهادهای جدید برای بهبود بازار سرمایه

فعالان بازار سرمایه پیشنهاد خود را برای بهبود بازار سرمایه به مجلس و سازمان بورس ارائه داده اند، این کارشناس بازار سرمایه با بیان این خبر به ایرنا توضیح می دهد:« بحث کنونی این است که بازار با مکانیسم خاصی همراه است که باید طبق همین مکانیسم در حرکت باشد، هر چه قوانین خلق الساعه‌ای به بازار وارد شود شاهد تاثیر منفی آن در بازار خواهیم داد که این امر باعث خروج بازار از حالت تعادل می‌شود.
باتوجه به اینکه قیمت دلار روی قیمت حدود ۳۰ هزار تومان تثبیت شده است برخی از شرکت‌ها مانند پتروشیمی و فلزی که صادرات محور هستند و با صادرات خوبی هم همراه هستند منفی معامله شدند و بازار با ترس به آنها نگاه می‌کند.»
به گفته روحی این نگرانی ها نشان می دهد که بازار هنوز به بلوغ کامل نرسیده است و بیشتر به سمت سهم‌هایی می رود که اصلاح خوب قیمتی و زمانی داشته‌اند.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز