دلیل شوکه کننده ترافیک سنگین صبح و عصر تهران

ترافیک سنگین در تهران و علل بروز آن-کاماپرس
لست سکند

بر اساس نتایج یک نظرسنجی اخیر، تهرانی‌ها از ترافیک چشمگیر در خیابان‌های تهران در هفته‌های اخیر شکایت کرده و خواستار افزایش کیفیت و ظرفیت حمل ‌و نقل عمومی برای نجات از خیابان‌های پرازدحام شدند.

به گزارش کاماپرس، این نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از 90 درصد از پاسخ‌دهنده‌ها معتقدند ترافیک در خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی شهر به شدت افزایش یافته است.

در عین حال، 75 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی به ضعف حمل و نقل عمومی، به ویژه وضعیت اتوبوس و مترو، بعنوان علت اصلی تشدید ترافیک اشاره کرده‌اند.

نتایج این نظرسنچی نشان می‌دهند که بخشی از ساکنان شهر تهران تمایل دارند از خودروی شخصی استفاده نکنند و برای تردد بین محل زندگی و محل کار از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، اما به دلیل ناکارآمدی و ضعف شبکه حمل و نقل عمومی، این امر برای آنها ممکن نیست. بنابراین، آن‌ها به سراغ خودروی شخصی و تاکسی‌های آنلاین می‌روند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به نقل از دنیای اقتصاد، این انتخاب اجباری خودروی شخصی، نتیجه روش سیاستگذاری سال‌‌‌های دور در شهر تهران است که بی‌‌‌توجه به سبک زندگی مورد نظر شهروندان، انجام شده و باعث شده حمل‌ و نقل عمومی به بزرگراه‌‌‌سازی ببازد.

ترافیک سنگین در تهران و علل بروز آن-کاماپرس

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز