اصلاح دستورالعمل قیمت گذاری خودرو / واگذاری ابلاغ قیمت به وزارت صمت

شورای رقابت دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را اصلاح کرد-کاماپرس

شورای رقابت، با اکثریت آراء حاضران، دستورالعمل مصوبه ۵۴۳ تنظیم بازار خودرو را اصلاح کرد.

به گزارش کاماپرس، این اصلاحات بر اساس نقش‌دهی پررنگ‌تر به وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان سیاست‌گذار و تنظیم‌گر فنی این صنعت انجام شده است.

دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت در  رابطه با این موضوع به اصلاحات صورت گرفته در دستورالعمل قیمت‌گذاری خودروها اشاره کرد و گفت: اعضای شورا، 4 اصلاح درباره فرآیند محاسبه و ابلاغ قیمت‌ها، مشمولان قانون حمایت از خانواده و جمعیت و دارندگان خودروهای فرسوده، سامانه یکپارچه و همچنین اختیار پیشنهاد برای تنظیم بازار بر اساس کف عرضه، را در قالب دستورالعمل ۵۴۳ اجرا کردند.

واگذاری ابلاغ قیمت‌ خودرو به وزارت صمت

وی تاکید کرد: براساس این اصلاحات، از این پس نظارت شورا درباره محاسبه و ابلاغ آن، پسینی بوده و وزارت صمت مکلف است قیمت‌های محاسبه شده توسط سازمان حمایت را ابلاغ کند. شورای رقابت نیز اگر شاهد ایرادی در نحوه اجرا باشد ورود خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

وی ادامه داد: عرضه‌کنندگان خودرو نیز مکلف‌اند در زمان انعقاد قرارداد فروش، اطلاعات مربوط به خودرو و خریدار را در سامانه یکپارچه ثبت کنند و نظارت و سیاست‌گذاری در این خصوص با وزارت صمت خواهد بود.

دادجوی توکلی افزود: با اضافه شدن بندی به دستورالعمل، وزارت صمت می‌تواند پیشنهادی برای خروج بخشی از خودروها از ضابطه قیمتی دستورالعمل ارائه دهد و شورا پس از بررسی در این مورد، رای خود را اعلام کند. این بند با هدف کاهش دامنه قیمت گذاری اضافه شده است.

به نقل از ایسنا، این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تحلیل متخصصان نشان می‌دهد که این اصلاحات گام‌های موثری در تنظیم بازار خودرو به عنوان یکی از شاخص‌های تنظیم این بازار بوده است؛ با این حال، این بازار هنوز انحصاری بوده و از درجه تمرکز بالایی برخوردار است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز