تخصیص سهام عدالت جدید به 15 میلیون نفر تا پایان امسال با موافقت رئیسی

بر اساس اظهارات رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، جاماندگان سهام عدالت که تعداد آنها 10 تا 15 میلیون نفر برآورد می شود با موافقت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، تا پاسان امسال سهام عدالت خواهند گرفت.

به گزارش کاماپرس، به نظر می رسد گروهی از نمایندگان مجلس که خواستار تخصیص سهام عداالت به جاماندگان این سهام بودند سرانجام توانسته اند نظر مساعد رئیس جمهور را به این امر جلب کنند.

این خبر را محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس داده است که پیش از این نیز بارها درباره ضرورت بازنگری به توزیع سهام عدالت و تخصیص سهام‌عدالت به جاماندگان این طرح سخن گفته بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار اقتصادی مهم روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

روزنامه همشهری در این باره نوشته است؛ آن طور که محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داده، سیدابراهیم رئیسی موافقت اولیه خود را برای اجرای طرح ساماندهی سهام‌عدالت و واگذاری سهام به جامانده‌های سهام عدالت اعلام کرده است.

آریاک سفر

جامانده ها 10 تا 15 میلیون نفر هستند

پورابراهیمی تصریح کرد: رئیس‌جمهور با اختصاص سهام برای جاماندگان سهام‌عدالت تا پایان سال و ارجاع موضوع به سازمان برنامه و بودجه موافقت کرده است. او همچنین درباره اینکه با طرح جدید مجلس چه تعداد از مشمولان، سهام‌عدالت دریافت خواهند کرد، گفت: برآورد ما این است که به 10تا 15میلیون نفر از جامانده‌ها، سهام عدالت داده شود.

اخبار پربازدید و توصیه شده را بخوانید:

کارگران ساختمانی و دستفروشان سهامدار عدالت می شوند

وی افزود: در این طرح جاماندگان سهام عدالت در چند گروه تقسیم می‌شوند؛ گروه نخست افرادی هستند که در سال84 جزو مشمولان دریافت سهام عدالت بودند اما به دلایل مختلف از لیست نهایی سازمان خصوصی‌سازی‌ حذف شدند، که تعداد آنها حدود یک میلیون و 800هزار نفر تا 2میلیون نفر است.

این نماینده مجلس افزود: مشاغل تعریف نشده که اطلاعات جامعی از آنها وجود ندارد، مانند کارگران ساختمانی، دستفروشان و…. نیز جزو گروه مذکور هستند. او تأکیدکرد: دومین گروهی که در طرح ساماندهی سهام عدالت تعیین تکلیف می‌شوند، افراد کمتر از 14سال هستند، از سال 85تاکنون بسیاری از خانواده‌هایی که سهام‌عدالت دریافت کردند، صاحب فرزند جدید شدند که این فرزند از سهام‌عدالت محروم است.

فرمول جدید برای سهامداران جدید عدالت

پورابراهیمی اضافه کرد: سومین گروهی که در طرح ساماندهی سهام عدالت، صاحب این سهام می‌شوند، افرادی هستند که طی سال‌های گذشته به‌دلیل بروز مشکلات اقتصادی، توان مالی آنها کاهش یافته و هم‌اکنون جزو دهک‌های کم درآمد محسوب می‌شوند. او درباره میزان واگذاری سهام‌عدالت به جاماندگان در طرح ساماندهی سهام عدالت، تصریح کرد: میزان واگذاری‌های جدید باید براساس فرمول خاصی صورت گیرد، زیرا این افراد همانند سایر صاحبان سهام‌عدالت که از سال86 مشمول سود سهام شدند، از آن برخوردار نیستند، بنابراین میزان سهام‌عدالت آنها متفاوت خواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار اقتصادی مهم روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

انتهای پیام

 

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “تخصیص سهام عدالت جدید به 15 میلیون نفر تا پایان امسال با موافقت رئیسی

  1. ک.م گفته:

    اول حق ما که دولت قبل ضایع کرد را برگردانید بعد بفکر افزایش آمار باشید.سهام ما رو نصف کردند حالا می گویید به جاماندگان سهام می دید؟
    حق ما رو برگردانید.سند برگه ی ۱ میلیونی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز