تتر بخریم یا دلار؟

تتر-دلار-کاماپرس
لست سکند

طی چند سال اخیر در برخی مقاطع زمانی، گاهی نوسانات شدیدی در بازار رمزارزها رخ داده که قیمت تتر به عنوان یک استیبل­‌کوین شناخته شده، تحت تاثیر قرار گرفت و اندکی نوسان داشت؛ در حالی که طبق تعریف ارائه شده از تتر، این رمز ارز معادل دلار است و حتی گروهی آن را به عنوان دلار دیجیتال می‌شناسند؛ بنابراین به تصور این افراد، قیمت تتر نباید تغییر کند و به همین دلیل گاهی سرمایه­‌گذاران بین خرید تتر و دلار سردرگم می‌شوند.

به گزارش کاماپرس، تکنولوژی بلاکچین و دولت­محور نبودن این بخش سبب شده که بسیاری از سرمایه­‌گذاران به خرید رمزارزها فکر کنند؛ منتهی این بازار ثبات قیمتی خاصی ندارد و تحت تاثیر مسائل اقتصادی، سیاسی و نظایر آن نوسان زیادی را تجربه می‌کند. در این میان تنها سرمایه­ گذاران ریسک‌پذیر در این بازار پیروز خواهند شد و سود زیادی به دست خواهند آورد. به همین دلیل ورود به این بخش برای سرمایه‌گذاران ریسک گریز موثر نیست و گاهی دردسر زیادی به همراه دارد. شاید سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی سنتی و ارزهای فیات برای این دسته از سرمایه­‌گذاران مفیدتر باشد.

البته بازار رمزارزها استیبل­‌کوین‌هایی دارد که معامله آن‌ها برای سرمایه­‌گذاران ریسک­‌گریز نیز مناسب به نظر می‌رسد. استیبل­‌کوین‌ها با ماهیت ثبات قیمتی به بازار عرضه شده و در زمان نوسان، تغییرات چندانی نمی‌­کنند. معمولا عمده سرمایه‌گذاران بازار، در سبد رمز ارزی خود مقداری استیبل­‌کوین نگهداری می‌کنند.

تتر-کاماپرس

نوسان قیمتی تتر طبیعی است؟

طبق تعاریف ارائه شده باید نرخ ارزهای دیجیتال ثبات زیادی داشته باشد. حتی سرمایه‌گذاران استیبل­‌کوین‌ تتر معتقدند که این رمز ارز به دلیل پشتوانه دلاری نباید دستخوش نوسانات بازار رمز ارزها شود؛ با این وجود طی چند سال اخیر و در زمان نوسانات عظیم دنیای رمز ارزها، این استیبل­‌کوین معروف گاهی دچار تغییر قیمتی شده و این موضوع برخی سرمایه‌­گذاران را نگران کرده است.

راز آسمان پایتخت

اما به گفته کارشناسان بازار رمز ارزها، نوسان قیمت تتر یک امر کاملا طبیعی است و دلایل مشخصی دارد. یکی از مهم‌ترین علت‌ها عدم توازن عرضه و تقاضا است. در چنین شرایطی سازندگان تتر وارد بازار شده و به نحوی توازن عرضه و تقاضا را به وجود می‌آورند و به همین دلیل نوسانات قیمتی تتر چندان طولانی نیست.

تتر-دلار-کاماپرس

ویژگی‌های تتر و دلار در یک نگاه

با وجود اینکه بازار رمز ارزها و ارز دیجیتال تتر توانسته اعتماد بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند، مشکلاتی نیز وجود دارد که هنوز برطرف نشده است. سیستم خرید و فروش تتر هر چند آسان است اما همچنان با مشکلات زیادی مثل عدم پذیرش آن توسط دولت‌ها و چالش‌ بخش‌های مختلف دولتی دست و پنجه نرم می‌کند. به طور کلی هنوز بستر کافی برای گسترش و همه‌­گیری تتر و دیگر رمز ارزها فراهم نشده است و برای این موضوع باید زمان بیشتری سپری شود. این در حالی است که بخش ارزهای فیات و دلار چنین مشکلی ندارد و به راحتی تمام مردم و دولت‌ها هنگام معاملات و نقل و انتقال‌ مالی آن را می‌پذیرند.

در جدول زیر وضعیت تتر و دلار از منظرهای حائز اهمیت مقایسه شده است:

ویژگی‌ها انتقال نقدشوندگی امنیت نحوه معامله
تتر سریع پیچیده بیشتر آنلاین
دلار آهسته آسان کمتر فیزیکی

تصمیم به خرید هر یک از ارزهای مذکور با توجه به ویژگی‌های ارائه شده، راحت‌ است. افراد با در نظر گرفتن بودجه و مدت زمان نگهداری سرمایه، میزان اعتماد، مسائل امنیتی و نظایر آن می‌توانند به انتخاب تتر یا دلار بپردازند یا روی هر دو سرمایه‌گذاری کنند.

تصمیم با خود سرمایه­ گذاران است!

برخی بر این باورند که سرمایه‌گذاران باید به سمت بازار رمز ارزها بروند، چون در آینده نزدیک این بخش جایگزین ارزهای فیات خواهد شد و همه مردم جهان از این مسیر به معامله خواهند پرداخت؛ اما گروهی دیگر معتقدند که این بخش از قانون خاصی پیروی نمی‌کند و طی سال­ های اخیر تا مرز نابودی نیز پیش رفته است؛ بنابراین نباید ارزهای فیات را کنار گذاشت و اصطلاحا به بازار رمز ارزها دل خوش کرد. چه بسا که طی چند سال گذشته بسیاری از افراد با سودای دستیابی به ثروت کلان در این بازار حضور پیدا کرده و ناگهان تمام سرمایه خود را از دست داده‌اند. به نظر کارشناسان و صاحبنظران، سرمایه­ گذاران باید متناسب با توان و بودجه خود و با کسب اطلاعات درست و به ­روز از هر یک از این بازارها نسبت به سرمایه‌­گذاری اقدام کنند تا حداکثر سود را به دست آورند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می­‌توانند به وب­سایت https://coininno.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : کوینینو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز