تب و تاب قیمت طلا و سکه فروکش کرد

قیمت هر گرم طلای 18 عیار تحت تاثیر اخبار برجامی، نسبت به دو روز پیش 1.17 درصد کم شد و به مرز یک میلیون و 196 هزار و 600 تومانی رسید. نرخ سکه امامی در نزدیکی مرز 12 میلیون تومانی توقف کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طی روز جاری کاهش نرخ طلا و سکه نسبت به رشد نرخ اونس بی‌توجه بود و تنها قیمت دلار و اخبار برجام باعث ریزش قیمتی این دو فلز گرانبها شد. سکه اکنون یک گام با نرخ 11 میلیون تومانی فاصله دارد. در صورتی که نرخ دلار تحت تاثیر خبرهای برجام یا مسائل پیرامون آن کاهش بیشتری پیدا کند، احتمالا نرخ سکه به زودی وارد قیمت 11 میلیون تومانی خواهد شد. از طرفی اگر این کاهش قیمتی دلار زودگذر باشد و بار دیگر نرخ این ارز خارجی بالا رود، قیمت سکه هم به تبعیت از آن افزایش پیدا خواهد کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

زمانی خریداران جدید وارد بازار سکه خواهند شد که این فلز گرانبها لااقل مرز 12 میلیون و 200 هزار تومانی را پشت سر بگذارد. در غیر این صورت تا آن زمان خبری از خرید سنگین سکه نیست.

وضعیت اونس در روز جاری

در حال حاضر نرخ اونس با رشد 1.7 درصدی نسبت به روز گذشته در مرز هزار و 808 دلاری قرار گرفته است. با این حال احساسات صعودی درباره نرخ اونس در میان کارشناسان کمرنگ شده و نظرات متناقضی درباره این فلز گرانبها وجود دارد.

در واقع تحلیلگران بر این اعتقادند که قیمت اونس در بین نیروهای متضاد گیر افتاده است. افزایش نرخ بهره، رشد تورم، بالا رفتن تنش میان آمریکا و روسیه و … همگی از مواردی هستند که روی نرخ طلا موثرند اما هر کدام اثرات مختلفی روی این فلز گرانبها دارند و همین عامل باعث سردرگمی بیشتر سرمایه گذاران خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز