اونس شرایط بازار طلا و سکه را تغییر داد!

برخلاف ادامه کاهش نرخ دلار، قیمت هر گرم طلای 18 عیار و سکه نسبت به دیروز افزایش پیدا کرد. نرخ هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 0.13 درصد بالا رفت و به مرز یک میلیون و 209 هزار و 500 تومانی رسید. قیمت سکه امامی هم در مقایسه با دیروز 55 هزار تومان افزایش پیدا کرد و 12 میلیون و 235 هزار تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شب گذشته نرخ سکه در معاملات پشت خطی کاهش پیدا کرد و حتی به محدوده 12 میلیون و 180 هزار تومانی هم رسید. این افت به کاهش نرخ دلار باز می‌گشت. با توجه به این روند، فعالان بازار انتظار کاهش بیشتر نرخ این فلز گرانبها را طی روز جاری داشتند. اما بازگشت مجدد اونس به نرخ هزار و 800 دلاری وضعیت بازار را تغییر داد و باعث شد تا اندکی نرخ طلا و سکه بهبود پیدا کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

افزایش مجدد نرخ اونس اتفاق افتاد

نرخ اونس که در روز گذشته به کانال هزار و 700 دلاری برگشته بود، بار دیگر توانست کانال هزار و 800 دلاری را باز پس بگیرد. به نظر دو عامل انتشار گزارش بازار کار خصوصی آمریکا و افزایش تنش میان اوکراین و روسیه باعث شده تا دوباره نرخ اونس افزایش پیدا کند.

با این وجود برخی تحلیلگران معتقدند که این عوامل صعودی مقطعی است و در آینده نزدیک نرخ بهره بالا خواهد رفت و شرایط برای اونس دشوار خواهد شد. در حال حاضر معامله گران و فعالان بازار جهانی طلا منتظر برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا و انگلیس در هفته آینده هستند، این نشست هم احتمالا روی نرخ اونس تاثیر بسزایی خواهد داشت و شرایط دیگری را برای این فلز گرانبها رقم خواهد زد. باید دید قیمت اونس در هفته جاری چه وضعیتی خواهد داشت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز