تبعیض فاحش حقوق کارگران در برابر کارمندان دولت

در لایحه بودجه سال 1400 دولت برای کارمندان خود دست و دل بازی به خرج داده و این درحالیست که افزایش حقوق در نظر گرفته شده برای کارگران در سال آینده با وجود تورم شدید کنونی، حدود 25 درصد برآورد می شود.

به گزارش کاماپرس، این درست است که حقوق کارگران را دولت به صورت مستقیم تعیین نمی کند و نمایندگان کارگران به عنوان زیرمجموعه بخش خصوصی در شواری عالی کار به اتفاق نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان دولت مسئول تعیین حقوق کارگران هستند اما در عمل در این شورا نیز هر نسخه ای که دولت برای کارگران بپیچد ، پیاده می شود.

انتقادها از ناچیز بودن افزایش حقوق کارگران اکنون به صورت جدی مطرح است و این درحالیست که دولت در لایحه بودجه سال آینده حقوق کارمندان خود را به صورت قابل توجهی افزایش داده است.

بر اساس لایحه بودجه اعتبار جبران خدمات کارکنان دولت از 119 هزار میلیارد تومان در سال جاری به 209 هزار میلیارد تومان در سال آتی افزایش یافته است، بر این اساس اعتبار مربوطه شاهد رشد بی‌سابقه 76درصدی بوده است، همچنین هزینه‌های مربوط به رفاه اجتماعی با 189 هزار میلیارد تومان، رشد 39درصدی داشته است.

افزایش حقوق کارمندان دولت از جیب مردم؟

آریاک سفر

تسنیم در این باره نوشته است؛ به‌نظر می‌رسد افزایش بی‌سابقه هزینه‌های بودجه 1400 به‌خصوص در حوزه پرداخت حقوق کارمندان قرار است از جیب عموم مردم تأمین شود. بر اساس آمارهای مختلف حدود 4 میلیون نفر از جمعیت 24 میلیون نفری شاغلان کشور از بودجه دولت حقوق دریافت می‌کنند، به‌عبارت ساده‌تر 20 میلیون نفر در بخش خصوصی کشور فعال هستند که بر اساس آمارها 14 میلیون نفر نیز عضو سازمان تأمین اجتماعی می‌باشند، به این ترتیب برای تأمین حقوق و مزایای 4 میلیون کارمند و حقوق‌بگیر از منابع بودجه در صورت ایجاد تنش تورمی ناشی از کسری بودجه فشار به 20 میلیون فعال بخش خصوصی و کارگران و… وارد خواهد شد.

در همین رابطه زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بودجه 1400 با بی‌مسئولیتی تمام بسته شده است و حداقل 320هزار میلیارد تومان کسری دارد، گفت: دوران «به‌به و چه‌چه» گذشته است و نمی‌گذاریم دولت پولی در جیب مردم بگذارد و 10برابرش را بردارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سازمان تامین اجتماعی
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تبعیض فاحش حقوق کارگران در برابر کارمندان دولت

  1. کارگر گفته:

    امسال هم پارسال نیست ک سرکارگر بینوا را گل گرفتی اب از اب تکان نخوردامسال کارد به استخوان رسیده .دیگه بریدیم.هرگلی زدی سرخودتان زدی…ازما گفتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز