تا ۴ سال دیگر ۸ میلیون خودرو اسقاطی خواهیم داشت

تورهای مسافرتی لحظه آخر

به گفته سخنگوی انجمن قطعات خودرو اسقاط خودروهای فرسوده فراموش شده و مصرف سوخت و هزینه‌های این نوع خودروها زیاد است. اگر از افزایش این نوع خودروها جلوگیری نشود تا سال 1404 حدود 8 میلیون خودرو اسقاطی خواهیم داشت و زیان خودروهای فرسوده به بیش از 550 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایرنا، فرهاد به‌نیا اسقاط خودروهای فرسوده را مهم دانست و گفت: مصرف متوسط 6.65 لیتری بنزین بیشتر از حد نرمال در هر 100 کیلومتر این نوع خودروها که بیش از سه ملیون دستگاه هستند، هزینه‌های زیادی برای دولت دارد که به آسانی نمی‌شود از آن گذشت.

این مقام صنفی اظهار کرد: آمارها حاکی از آن است که سالانه 200 هزار میلیارد تومان از دولت و جیب مردم برای این موضوع هزینه می‌شود و اگر از افزایش آن‌ها جلوگیری نشود، در سال 1404 زیان متحمل سالانه این خودروها بیشتر از 550 هزار میلیارد تومان خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

به‌نیا افزود: سالانه ۸۰ هزار میلیارد تومان صرف هزینه‌های جانبی تلفات جاده‌ای ناشی از آلودگی، ۵۳ هزار میلیارد تومان هزینه سوخت مازاد و ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه ناشی از اتلاف ترافیکی، آن هم فقط در کلان‌شهر تهران می‌شود که باید ۲۵ شهر دیگر که با معضل ترافیکی و آلودگی هوا درگیر هستند، و همینطور هزینه‌های ساخت جاده و پارکینگ برای این خودروها را نیز به این مبالغ اضافه کرد.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات خودرو ادامه داد: در حال حاضر موضوع اصلی، قیمت‌گذاری خودرو است در حالی که فرسودگی خودروها، آلودگی هوا و مشکلات ناشی از آن فراموش شده است.

فرهاد به‌نیا درباره حل مشکلات گفت: آزاد سازی قیمت خودروها، صدور اجازه واردات و واردات هر خودرو به ازای اسقاط 8 یا 10 دستگاه فرسوده، راهکاری در این زمینه است. البته گفتنی است که طرح جدید خودرویی در مجلس دیده نمی‌شود.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز