تاریخ نمایشگاه کتاب تهران مشخص شد

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، از یکم تا دهم بهمن ۹۹ برگزار شد و امسال هم دومین دوره این نمایشگاه تا چند روز دیگر آغاز به کار خواهد کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار کتاب، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایرنا، علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران از ۲۹ دی ماه برای دیدن کتاب‌ها باز خواهد شد تا مخاطب فرصت بیشتری برای استفاده از محصولات ارائه شده در این نمایشگاه داشته باشند. دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز از سوم بهمن تا دهم برپا خواهد بود.

به گفته رمضانی، نمایشگاه مجازی کتاب در دوران کرونا و برای دسترسی علاقمندان به آثار جدید ایجاد شد. اما ادامه برگزاری این نمایشگاه می‌تواند منجر به بازارسازی جدید در حوزه کتاب شود؛ بازاری که در کنار همه عرصه‌ها و سکوهای دیگر به مردم فرصت خرید کتاب می‌دهد.

بنا بر اظهارات رییس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، یکی از مزایای نمایشگاه مجازی این است که مردم از سراسر کشور به آثار ناشران دسترسی پیدا می‌کنند. ضمن اینکه ناشران فرصتی برابر دارند و اندازه و دکور غرفه‌ها نمی‌تواند تاثیری بر موفقیت‌شان داشته باشد. در این نمایشگاه که در زمان برپایی به صورت ۲۴ ساعته پذیرای عموم جامعه است، تخفیف ۲۰ درصدی برای همه ناشران و ارسال رایگان پیش بینی شده تا علاوه بر کاهش زمان، هزینه‌ها، مدت جست و جو، انتخاب و ارسال هم کاهش می‌یابد.

آریاک سفر

از نمایشگاه بین‌المللی کتاب چه خبر؟

به گفته مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سال 1401 در محل مصلای امام خمینی برگزار خواهد شد زیرا شرایط برگزاری نمایشگاه در شهرآفتاب امکان‌پذیر نیست.

رمضانی در ادامه گفت: با برنامه‌ریزی‌های خانه کتاب و ادبیات ایران از ماه‌های گذشته برای برگزاری نمایشگاه کتاب آغاز شده و پس از دو سال محدودیت کرونایی در سال 1401 قرار است نمایشگاه با حضور فیزیکی برگزار شود. زمان پیشنهادی ما اریبهشت است؛ البته مجوز این نمایشگاه را ستاد کرونا به صورت موقتی داده است و برای اعلام زمان دقیق این نمایشگاه باید منتظر دستور مجدد باشیم و برنامه دقیقی برای آن در نظر بگیریم.

سی‌وسومین دوره نمایشگاه کتاب با شعار کتاب یعنی زندگی قرار بود در 26 فروردین تا 5 اردیبهشت سال 1399 در مصلای امام خمینی برگزار شود که به علت کرونا کنسل شد.

نخستین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال 66 در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی در بزرگراه چمران برگزار شد که تا سال 1385 در این محل برگزار می‌شد. از سال 1386 تا سال 1395 این نمایشگاه در مصلای امام خمینی برگزار گردید و در سال 1395 این نمایشگاه به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب منتقل شد و پس از انتقادها در سال 1397 به محل مصلای امام خمینی تغییر مکان یافت.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز