تاریخ مرحله نهایی آزادسازی سهام عدالت مشخص شد

لست سکند

براساس اعلام روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، تا پایان سال ۱۰۰ درصد سهام عدالت قابل فروش می‌شود.

به گزارش کاماپرس، چند روز پیش مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری درباره واریز سود سهام عدالت گفته بود:« در روش مستقیم سود سهام عدالت از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب افراد واریز می‌شود و در روش غیر مستقیم، این سود به حساب شرکت های سرمایه گذاری استانی واریز خواهدشد.»

با این حال فعلا خبری از واریز سود برای افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند، نیست و به گفته روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، قرار است پول فروش سهام عدالت در روش غیرمستقیم دو روزه به حساب سهامداران واریز شود. همچنین از ابتدای سال آینده ۱۰۰ درصد سهام عدالت در پرتفوی شخصی افراد می‌نشیند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

 

راز آسمان پایتخت

۳۰ درصد سود سهام ۲۲ بهمن آزاد می شود

مهدی نعمتی، روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در این باره توضیح می دهد:« فروش سهام عدالت به صورت غیرمستقیم و در قالب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی همانند فروش سهام صندوق‌های ETF است و پول سهام یکجا دو روز پس فروش واریز می‌شود. ۳۰ درصد سود سهام عدالت در روز ۲۲ بهمن آزاد می‌شود، همچنین تا پایان سال ۱۰۰ درصد سهام عدالت قابل فروش می‌شود که از ابتدای سال ۱۴۰۰ این سهام در پرتفوی شخصی افراد می‌نشیند.»

به گفته نعمتی تا زمانی که ۱۰۰ درصد سهام عدالت آزاد نشود نمی‌توان سهام عدالت را وارد پرتفوی افراد کرد چرا که تفکیک و فروش این سهم‌ها سخت می‌شود.

کارت اعتباری سهام عدالت در گرو دستور بانک ها

روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درباره کارت اعتباری سهام عدالت نیز می گوید:« زیرساخت‌های لازم برای انجام فرایند اعطای کارت اعتباری سهام عدالت در اختیار بانک‌هاست و برای شروع این اقدام لازم است که بانک‌ها تصمیم‌گیری کنند و به شعب خود دستور اجرای کار بدهند. »

به گفته نعمتی درباره مبلغ وام، نرخ سود، تعداد اقساط و دیگر جزئیات این طرح بانک‌ها تصمیم گیرنده هستند و باید دستورالعمل آن را تنظیم کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار  و گزارش های مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تاریخ مرحله نهایی آزادسازی سهام عدالت مشخص شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز