بولگاری از باریک ترین ساعت جهان رونمایی کرد

بولگاری از باریک ترین ساعت جهان رونمایی کرد کاماپرس

برند لوکس ایتالیایی بولگاری توانست رکورد ساخت باریک‌ترین ساعت مچی مکانیکی جهان را در هفته گذشته از آن خود کند.

به گزارش کاماپرس، این ساعت که Octo Finissimo Ultra Mark II نام دارد، با ضخامت 1.7 میلی‌متری، حدود 0.5 میلی‌متر نازک‌تر از ساعت رکورددار قبلی، Richard Mille، از برند فراری است.

مدیر بخش ساعت‌سازی بولگاری، آنتوان پین، رکوردشکنی این ساعت را یک اتفاق هیجان‌انگیز برای مردم دانست که می‌تواند توجه جامعه جهانی را به ساعت‌های بولگاری معطوف کند؛ گذشته از این، ساعت جدید بولگاری فقط یک محصول مکانیکی عادی و منطقی برای سنجش زمان نیست، بلکه یک ساعت علمی-تخیلی است که مخاطبان را به شعبه‌های بولگاری می‌کشاند.

این ساعت که قطر آن به‌طور تقریبی با یک ورقه کاغذ برابری می‌کند رقیبان زیادی را کنار زده تا عنوان باریک‌ترین ساعت جهان را به‌دست آورد. این عنوان یکی از لقب‌هایی است که ساعت‌سازان بزرگ و مطرحی از جمله Audemars Piguet، Jaeger-LeCoultre و Piaget برای چند دهه و به شکلی مستمر تلاش کرده‌اند تا آن را به نام خود کنند؛ بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد در آینده‌ای نزدیک، شاهد طیف متنوعی از ساعت‌های ظریف اما حرفه‌ای باشیم.

این نهمین رکورد بولگاری در زمینه طراحی و ساخت ساعت‌های نازک و باریک است که آن را به یک نام تجاری قدرتمند در این حوزه تبدیل می‌کند. درواقع باریک بودن ساعت یک مزیت مهم برای ساعت‌سازان به‌شمار می‌آید؛ زیرا برخلاف عقیده برخی کم شدن قطر ساعت و درنتیجه آن کاهش قطعات می‌تواند یکپارچگی بیشتری در اجزای آن ایجاد کرده و عملکرد را بهبود دهد.

راز آسمان پایتخت

بولگاری از باریک ترین ساعت جهان رونمایی کرد کاماپرس

بیشتر بخوانید:

ساخت باریک‌ترین ساعت جهان چه اهمیتی برای فعالان حوزه دارد؟

بدیهی است که تیم ساعت‌سازی بولگاری این‌کار را فقط برای فخرفروشی به رقیبان و افزایش فروش انجام نمی‌دهد؛ گرچه همه این‌ها بخشی از فرآیند و نتیجه نهایی را شکل می‌دهد اما آقای پین معتقد است تمرکز اصلی آن‌ها برای ساخت این‌گونه ساعت‌ها، باز کردن راه پیشرفت در فناوری‌های جدید ساعت‌سازی است.

او اضافه می‌کندکه بولگاری همیشه تلاش کرده ساعتی با ارزش تولید کند و تا جای ممکن از تولید کالاهای بی‌فایده خودداری می‌کند. پین افسوس می‌خورد که چرا صنعت ساعت‌سازی برخلاف ماهیت‌اش همچنان در گذشته باقی مانده و پیشروی روبه‌جلوی آن آهسته و ناچیز است.

به همین‌خاطر خوب است علاقه‌مندان بیشتر از عنوان این رکورد به تکنولوژی‌های به‌کارگرفته‌شده در آن، علم اندازه‌گیری دقیق زمان و به‌طور کلی مفهوم زمان‌سنجی، با دید بازتری نگاه کنند؛ زیرا این ساعت خاص درکنار اینکه از انواع قبلی باریک‌تر است، زمان را نیز به همان اندازه با دقت بیشتری اندازه‌گیری می‌کند که در نوع خودش خارق‌العاده است.

بولگاری از باریک ترین ساعت جهان رونمایی کرد کاماپرس

البته هنوز از نظر آماری نمی‌توان با جزئیات دقت این ساعت را مشخص کرد. زیرا هرکدام از قطعات به‌کاررفته با هم تفاوت‌های جزئی داشته و همچنین براساس استانداردهای C.O.S.C (سازمان کنترل مستقل سوئیس) ممکن است مقداری از این دقت را افزایش یا کاهش دهد.

دقت کنید که باریک بودن ساعت به هیچ وجه به معنی شکننده بودن آن در مقابل سایر ساعت‌های موجود در بازار نیست. برعکس در طراحی Octo Finissimo Ultra Mark II از تمام اصول ساعت‌سازی استفاده شده تا علاوه‌بر یک پوشیدنی زیبا، اکسسوری کارآمد و مطمئنی باشد.

آنتوانی همچنین امیدوار است آموزه‌هایی که در مسیر ساعت‌های باریک به دست آورده‌اند روزی راهگشای آن‌ها برای ساخت ساعت‌های بزرگ و دقیق شود. این محصول چشمگیر بولگاری می‌تواند تا 50 ساعت انرژی در خود ذخیره کند که این موضوع در چند دهه قبل نیز یک مفهوم غیرقابل باور به‌نظر می‌رسید. پس می‌توان گفت این پایان داستان برای تولید ساعت‌های نوآورانه با کاربردهای بیشتر و دقیق‌تر نیست؛ هم برای بولگاری و هم برای سایر ساعت‌سازان در جهان.

بولگاری از باریک ترین ساعت جهان رونمایی کرد کاماپرس

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز