بورس 3 ماهه ابتدایی سال 1400 سبزپوش است

تور لحظه آخری-کاماپرس

کارشناسان بازار سرمایه بهار 1400 را برای بورس بازان خوش یمن می‌دانند و تحلیل‌های آنها حکایت از سبزپوش بودن این بازار در سه ماهه ابتدایی سال نو دارد.

به گزارش کاماپرس، به نظر می‌رسد بدبینی نسبت به افق پیش‌روی بورس حداقل از سوی کارشناسان بازار سهام به پایان رسیده و سه‌ماهه نخست امسال از نظر کارشناسان دوره اوج‌گیری دوباره این بازار است.

اگر خوش‌بینی به آینده بورس از سطح کارشناسان به عموم سرمایه گذاران تسری پیدا کند بی‌اعتمادی به بازار سهام که مهم ترین عامل خروج سرمایه ها و سهامداران خرد از این بازار است، جای خود را به اعتماد خواهد داد و شاهد رونق بورس خواهیم بود.

اصلی ترین استدلال کارشناسان برای خوش بینی به آینده بورس، منطقی شدن قیمت سهام بعد از ریزش های مکرر است. در واقع با این قیمت های سهام ، سرمایه گذاری در این بازار از نظر بسیاری از حرفه های های بازار سرمایه منطقی شده است.

انتخابات بر بورس اثر مثبت دارد

راز آسمان پایتخت

حمیدرضا افشار یکی از کارشناسانی است که وضعیت بورس را در بهار 1400 مثبت ارزیابی می کند. به گفته وی با توجه به تغییر روند بازار که از اواخر بهمن شروع شد افق پیش رو مثبت ارزیابی می شود.

افشار به فرارو گفته است: بر این اساس می‌توان سه ماهه اول سال را سبزپوش پیش‌بینی کرد. ضمنا با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری سبز شدن شاخص بازار سهام محتمل به نظر می‌رسد. در این رابطه باید به این نکته اشاره کرد که بررسی سابقه بازار سرمایه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سه دوره اخیر نشان دهنده آن است که روندی که طی شده مثبت بوده و این امیدواری وجود دارد که در بهار ۱۴۰۰ نیز این موضوع تکرار شود.

فردین آقا بزرگی کارشناس دیگر بورس نیز در این باره گفته است: در بهار پیش‌رو با توجه به اینکه ضریب نفوذ بازار سهام در بین مردم افزایش پیدا کرده، به طوریکه امروز ۵۰ میلیون سهام دار در کشور وجود دارد، این امر موجب آن خواهد شد که طیف‌های سیاسی که در حضور انتخابات حضور دارند نظرات خود را در رابطه با بازار سرمایه اعلام کنند که این موضوع باعث حمایت از بازار خواهد شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز