بورس هفته آینده مثبت است

لست سکند

درحالی که شاخص بازار سرمایه طی هفته های اخیر، نزولی بوده، یکی از تحلیلگران بورس معتقد است که در هفته های آتی، وضعیت بهبود می یابد.

به گزارش کاماپرس، پس از رشد شتابان بورس در 5 ماه ابتدایی سال، بازار سرمایه در روزهای گذشته روند خوبی را تجربه نکرد، در این میان علاوه بر ریزش شدید در برخی سهام ها، به طور متوسط حدود 15 تا 20 درصد در سهام بزرگ با افت مواجه بودیم.

افت شدید شاخص در بازار سرمایه موجب نگرانی های بسیاری در میان سهامداران به ویژه تازه واردها شده است، آنها به صورت سراسیمه در صف های فروش قرار می گیرند و اقدام به فروش سهم های خود می کنند.

به گفته عزت الله طیبی، برآوردها نشان می دهد که درروزهای آتی و به محض جذابتر شدن قیمت ها و ورود خریداران جدید، نقدینگی خوبی به بازار سرمایه تزریق می شود و احتمالا قیمت ها به ثبات می رسد و دیگر این حجم از فروش را شاهد نیستیم.

دلایل کاهش شاخص بورس

راز آسمان پایتخت

او معتقد است که دلیل شرایط موجود در بازار سرمایه به تقابل عرضه و تقاضا مربوط می شود، در سمت تقاضا ورود نقدینگی به دلایل مختلف از جمله تردید افراد جدید نسبت به رشد قابل ملاحظه شاخص ها در بازار سرمایه، کند شده است و از سوی دیگر موانعی از جمله کاهش حد اعتباری کارگزاری ها، کند شدن هسته معاملات، ضرربرخی سرمایه گذاران، تغییر پی در پی ساعات خرید و فروش و … را هم شاهد بودیم.

این تحلیلگربازارسرمایه می گوید: در سمت عرضه هم سرمایه گذاران پس از کسب سودهای کلان تصمیم به خروج از بازار و قرار گرفتن در حاشیه امن گرفتند، در کنار آن عرضه سهام عدالت و الزام صندوق ها به کاهش سقف سهام موجب شد که سمت عرضه بر تقاضا غلبه کند.

وی ادامه می دهد: انتظار می رود که سهامداران با دقت بیشتری وارد بازار شوند و درصورتی که سهام آنها خوب است با کاهش 5 تا 10 درصدی شاخص در یکی دو روز، اقدام به فروش نکنند و سهامشان را نگه دارند.

به گزارش نود اقتصادی، طیبی اظهار می کند: در فصل جدید بازار سرمایه اتفاقاتی آغاز شده است که باید کارشناسان، سیاستمداران و … از آن حمایت کنند تا بورس تبدیل به نخستین بازار سرمایه گذاری کشور شود چون فقط بازار سرمایه است که می تواند به هیجانات و نیازهای سرمایه گذاری پاسخ دهد، بدون اینکه نرخ تورم را افزایش دهد.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز