بورس شنبه با حمایت حقوقی ها مثبت می شود

رئیس سازمان بورس وعده داده است که از روز شنبه 15 شهریورماه حقوقی ها حمایت گسترده تری از بازار خواهند داشت اما پرسش اینجاست که این حمایت می تواند چهره منفی بورس را به مثبت تبدیل کند؟

به گزارش کاماپرس، حمایت حقوقی ها از بورس شاید تنها امید باقی مانده برای خیل انبوه سهامدارانی باشد که هر روز شاهد صف های طویل فروش سهام و کاهش سرمایه خود در بورس هستند.

در مقابل حقوقی ها در هفته های گذشته رفتار ضد و نقیضی از خود نشان داده اند. در برخی روزها خرید سهام و جمع آوری صف های فروش برخی سهم ها توسط تعدادی از حقوقی ها کاملا محسوس بوده و در بعضی روزهای دیگر، آنها تنها نظاره گر صف های فروش بوده اند.

ضمنا این شائبه نیز درمورد حقوقی ها مطرح شده که در روزهای منفی بازار آنها به نوسان گیری پرداخته اند و برای خرید سهام در قیمت حداقلی، اقدام حمایتی درخوری از بازار انجام نداده اند.

وعده متعادل شدن بازار از شنبه با حمایت حقوقی ها

راز آسمان پایتخت

اخباری که رئیس سازمان بورس از جلسه با حقوقی ها اعلام کرد تا حدودی این امید را ایجاد می کند که فردا – شنبه 15 شهریورماه – اتفاقات بهتری در بازار از سوی حقوقی ها شاهد باشیم.

بنا به اعلام واحد مرکزی خبر صداو سیما رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره نتایج این جلسه گفت: از شنبه سهامداران عمده و حقوقی موضوع بازارگردانی را برای متعادل کردن بازار به طور جدی انجام خواهند داد.

وی تصریح کرد: در این جلسه تصمیم بر این شد که سهامداران حقوقی در خصوص بازارگردانی سهام خود از شنبه اقدام کنند که این موضوع در متعادل شدن بازار تاثیر خود را خواهد گذاشت.

قالیباف اصل گفت: ضمنا  در بلند مدت هم حقوقی ها باید با صندوق‌های بازار گردان بزرگ قرارداد ببندند تا بتوانند هم در روزهای رشد بازار و هم در روزهای منفی برای متعادل شدن بازار اقدام کنند.

وی یادآور شد: تصمیمات مذکور از شنبه تاثیر خود را بر متعادل شدن بازار خواهد گذاشت و در بلند مدت نیز به نفع بازار سرمایه است و به نقد شوندگی بازار هم کمک می کند.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز