بورس یک رکورد تازه در سال 1400 ثبت کرد

بورس امروز یکشنبه 15 فروردین 1400 یک رکورد جدید ثبت کرد اما این رکورد جدید در جهت سودآوری و منافع سهامداران نبود.

به گزارش کاماپرس، ریزش های بورس تهران در سال جدید امروز هم ادامه پیدا کرد و بازار بیش از 13 هزار واحد عقب نشست. با روند کنونی پیش بینی سقوط شاخص بازار سهام تا مرز یک میلیون واحد به تدریج از یک دورنمای مبهم و هراس انگیز به امری ملموس و قطعی تبدیل می شود.

به نظر می رسد اقداماتی همچون نامتقارن کردن دامنه نوسان بعد از تاثیر مثبت بسیار کمی که در برخی روزهای سال گذشته در بورس داشت ، اکنون همچون آوار بر سر بازار خراب شده است. نشانه های این موضوع را می توان در وضعیت امروز بورس مشاهده کرد که بازار با صف های فروش دست به گریبان بود و ارزش کل صف‌های فروش به بیش از 5 هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان رسید و به نوعی رکورد جدیدی در سال 1400 را به ثبت رساند.

نقد شوندگی بازار زیر سوال رفت

بازار سهامی که نقدشوندگی در آن به این شدت زیر سوال باشد نه تنها جذابیتی برای سرمایه گذاران ندارد بلکه قابل پیش بینی است که در روزهای پیش رو نیز بخش دیگری از سهامداران خُرد این بازار را ترک کنند.

راز آسمان پایتخت

رتبه اول در صف فروش امروز به شرکت پالایش نفت اصفهان با نماد شپنا اختصاص داشت که صف فروش۱۲۲ میلیون سهمی این نماد بدون خریدار بود. سایپا هم که در بازار خودرو با افزایش قیمت هایی که در خودروهایی مثل شاهین و کوئیک انجام داده بین متقاضیان خودرو با انتقاد گسترده مواجه است در بازار سهام نیز امروز با صف فروش سنگین خود رتبه دوم را داشت.

نمادهای بانکی همچون وتجارت ، وبملت و وبصادر و  نمادهای پالایشی مثل شبندر و شتران و نمادهای فلزی مثل فولاد، فملی و … از دیگر نمادهای منفی ساز شاخص و دارای صف فروش سنگین بودند.

شایان ذکر است امروز شاخص کل به رقم یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۵۳۴ واحد رسید و برای اولین بار از زمان محدود کردن دامنه نوسان، شاخص کل بیش از یک درصد افت کرد که این موضوع نیز یک رکورد جدید منفی در سال 1400 برای بورس به شمار می آید.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز