بورس امروز 18 اردیبهشت 1401/ فولاد موثرترین نماد در بازار سرمایه

شاخص کل بورس امروز هم صعودی بود و با رشد 9 هزار و 150 واحدی نسبت به روز قبل، در محدوده یک میلیون و 552 هزار و 998 واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با دیروز 2 هزار و 692 واحد بالا رفت و به مرز 429 هزار و 11 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «فولاد»، «شستا» و «شبریز» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل داشتند. در روز جاری ارزش معاملات بازار سهام 8 هزار و 353 میلیارد تومان بود. امروز بعد از چند روز، ارزش خالص مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 37 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی هم به سهام «شتران» مربوط می‌شد که 22 میلیارد تومان پول مربوط به این نماد از بورس خارج شد. بعد از این سهام، نمادهای «البرز» و «شبندر» بیشترین خروج پول حقیقی امروز بورس را تجربه کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

چه عواملی روی وضعیت بازار سرمایه موثر هستند؟

طی هفته‌های اخیر بورس رشد قابل توجهی داشته و بیشتر آن هم به افزایش قیمت کامودیتی‌ها و دیگر عناصر بازار جهانی مربوط می‌شود. شب گذشته هم خبری درباره احتمال احیای برجام مطرح شد، این عامل هم در صورت وقوع می‌تواند به ادامه رشد شاخص کل و به طور کلی صعود بازار بورس کمک کند. علاوه بر عوامل مذکور، رشد قیمت نفت هم برای بورس یک امتیاز محسوب می‌شود که احتمالا این بازار را بیشتر به جلو می‌راند.

اطلاعات عمومی:

سهام فولاد را بشناسید

فولاد نماد بورسی شرکت فولاد مبارکه اصفهان است و نام آن در تابلوی اصلی بازار اول بورس به چشم می‌خورد. هم اکنون ارزش بازاری این سهام به 353 هزار و 65 میلیارد تومان می‌رسد. سهامداران عمده فولاد، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت توسعه سرمایه رفاه و بانک تجارت هستند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز