بوئینگ تولید این جت جنگنده معروف را متوقف کرد + تصاویر

جت جنگنده «اف/ای-۱۸ سوپر هورنت» در فیلم «تاپ گان» (Top Gun) با بازی تام کروز محبوبیت پیدا کرد. این جت طی چهار دهه گذشته، افراد زیادی را به صنعت هواپیمایی علاقمند کرد. اما حالا تولید آن قرار است پس از مدت‌ها متوقف شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از بلومبرگ، شرکت بوئینگ طی بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تمام هزار و‌ ۵۰۰ خدمه و کارگر خط تولید «سوپر هورنت» را به بخش‌های دیگر منتقل کند.

این غول صنعت هواپیماسازی، هدف خود از این کار را تمرکز بر روی برنامه‌های دولت ایالات متحده و همچنین ساخت هواپیماهای پیشرفته‌تر و بدون سرنشین اعلام کرده است.

آریاک سفر

«سوپر هورنت» دومین هواپیمای طبقه‌ دار بوئینگ به شمار می‌رود و مدت‌ها به‌عنوان بهترین هواپیمای دفاعی بوئینگ شناخته می‌شد. نسخه اولیه این جت با نام «هورنت» در دهه هفتاد میلادی توسط شرکت «مک دانل داگلاس» تولید شد. بال‌های فیبرکربنی و سیستم کنترل دیجیتالی آن نسبت به زمان خود بسیار پیشرفته بود. از جمله ماموریت‌های این جت جنگنده شرکت در جنگ خلیج فارس و جنگ افغانستان است.

ساخت مدل پیشرفته‌تر آن با نام «سوپر هورنت» از سال ۱۹۹۹ میلادی آغاز شد. این مدل با موتورهای قوی‌تر، مانند نسخه قبلی به خدمت در نیروی دفاع آمریکا و حتی به پروازهای نمایشی پرداخت.

بعدها با روی کار آمدن هواپیماهای پیشرفته‌تر مانند «لاکهید مارتین اف-۳۵ لایتنینگ ۲» مشتریان بالقوه «سوپر هورنت»، از جمله آلمان و کانادا، کاهش یافتند.

با همه این‌ها شرکت بوئینگ اظهار داشت در صورت درخواست ارتش هند برای این جت، می‌تواند تا دو سال دیگر به تولید آن ادامه دهد.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

نویسنده: زهرا لطفی نژاد

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز