بهترین موتور سیکلت های موجود در بازار ایران + راهنمای خرید

بهترین موتور سیکلت-کاماپرس
لست سکند

موتور سیکلت یک وسیله نقلیه است که نسبت به اتومبیل قیمت کمتری دارد و در شهرهای پرترافیک و شلوغ بیشتر استفاده می‌شود. خیلی از افراد برای حضور به موقع سرکار و قرارهای مختلف از این وسیله نقلیه استفاده می‌کنند.

به گزارش کاماپرس، موتور سیکلت به دلیل وزن کم خود دارای چابکی و شتاب بیشتری نسبت به اتومبیل است؛ ضمن اینکه با خرید موتورسیکلت نقلیه دیگر نیازی به معطل ماندن در خیابان­ها و مسیرهای پرترافیک نیست.

در این گزارش نکات لازم پیش از خرید این وسیله نقلیه ارائه شده است.

دسته ­بندی موتور سیکلت‌ها

موتور سیکلت‌ها براساس نوع کاربری و حجم موتور دسته­بندی می‌شوند. انواع موتورسیکلت با توجه به نوع کاربری آن به جاده، کوچک، گازی، اسکوتر، همه جا رو و آفرود تقسیم می‌شود که با در نظر گرفتن نیاز و مسیر خود باید یکی از این نوع موتورها را انتخاب کرد.

اما اگر از آن دسته افرادی هستید که طول عمر این محصولات برای شما بیشتر حائز اهمیت است، باید دسته بندی آن‌ها را براساس حجم موتور بشناسید. حجم موتور همان فضای موجود در سیلندرها است. هر چه حجم موتور بالاتر برود، قاعدتا عبور سوخت و هوا به راحتی اتفاق می‌افتد و در نتیجه قدرت، سرعت و طول عمر محصول بیشتر خواهد بود. دسته­ بندی موتور سیکلت‌ها با توجه به حجم موتور به شرح زیر است:

راز آسمان پایتخت
  • کمتر از 100 سی سی
  • 100 سی سی
  • 125 سی سی
  • 175 سی سی
  • 250 سی سی
  • 350 تا 400 سی سی
  • 500 سی سی
  • 600 تا 750 سی سی
  • بالاتر از 750 سی سی

بهترین موتور سیکلت-کاماپرس

نکات مهم برای انتخاب موتور سیکلت

با توجه به این حجم از تنوع و دسته­ بندهای گوناگون موتور سیکلت‌ها حال این سوال پیش می­آید که کدام نوع موتور مناسب‌تر است؟ برای پاسخ به این سوال باید به موارد زیر توجه داشت.

متقاضیان موتور سیکلت ابتدا باید هدف خود از خرید موتور را مشخص کنند. یعنی قرار است این محصول در چه مسیری و برای چه کاری مورد استفاده قرار گیرد؟ اگر هدف از خرید موتور صرفا رفتن به محل کار باشد، بهتر است یک موتور سیکلت همه­جارو با حجم موتور متوسط خریداری شود و اگر هدف از خرید موتور سیکلت، جابجایی محصولات و مرسولات مختلف باشد، باید به دنبال موتور سیکلت با حجم موتور 350 تا 500 سی سی بود.

حتما در هنگام خرید موتور به تناسب آن با وزن و قد خود دقت کنید. در واقع موتور سیکلت باید دارای ارتفاع مناسب و متناسب با قد و وزن خریدار باشد تا هنگام استفاده از آن مشکلی پیش نیاید و به راحتی کنترل شود.

همواره اهل فن به متقاضیان موتور سیکلت توصیه می‌کنند که جذب ظاهر خشن و عجیب آن نشوند و تا حد امکان از موتورهای سنگین دوری کنند، زیرا تمام این موارد روی مصرف سوخت و اصطکاک اثر دارد.

حتما موتور سیکلت قبل از خرید تست شود تا روان بودن سیستم ترمز و چرخ‌های آن مورد بررسی قرار گیرد. هر چه حجم موتور موتور سیکلت بیشتر باشد، باید سیستم ترمز قوی و سنگین‌تری داشته باشد.

موتور سیکلت­ های پرفروش بازار

حال که موارد مهم و قابل توجه هنگام خرید موتور سیکلت بیان شد، بهتر است با برخی از پرفروش‌ترین موتورهای بازار ایران آشنا شوید.

هوندا 125

یکی از موتورهایی که به وفور در خیابان‌های شهرهای مختلف ایران دیده می‌شود، هوندا 125 است. این موتور در یک سال اخیر به عنوان پرفروش‌ترین موتور سیکلت ایران شناخته شد. از جمله مشخصات فنی این موتور سیکلت می‌توان به حجم موتور 125 سی سی، گیربکس پنج سرعته، حجم باک 13.5 لیتری و وزن 115 کیلوگرمی آن اشاره کرد. قیمت این محصول با 18 هزار کارکرد، ساخت 1401، 53 میلیون تومان اعلام شده است.

هوندا کلیک

موتورهای مونتاژ هوندا از پرفروش‌های بازار داخلی هستند، زیرا این محصولات قدرت، سرعت و چابکی خوبی دارند. موتور هوندا کلیک، یکی از محصولات پرمخاطب بازار ایران محسوب می‌شود. این موتور به دلیل حجم موتور 150 سی سی، وزن 101 کیلویی، حجم باک چهار لیتری و گیربگس سی وی تی نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است. مدل 1402 و کارکرده این موتور 175 میلیون تومان قیمت دارد.

کویر آپاچی

موتورسواران حرفه‌ای ایران متقاضیان اصلی کویر آپاچی هستند. این موتور به دلیل حجم موتور 177 سی سی، وزن 139 کیلوگرمی، حجم باک 16 لیتری و گیربکس پنج سرعته دستی، گزینه مناسبی برای رفت و آمد داخل یک شهر به حساب می‌آید. قیمت مدل 1397 این موتور با کارکرد 36 هزار تایی، 113 میلیون تومان اعلام شده است.

این‌ها تنها تعدادی از موتور سیکلت‌های پرفروش بازار هستند. صدها مدل موتور تولید داخل و وارداتی در بازار وجود دارد که با شرایط مختلف و امکانات گوناگون به فروش می‌رسد و افراد با توجه به نیاز خود امکان خرید آن‌ها را دارند.

بهترین موتور سیکلت-کاماپرس

درباره موتور فروش

اگر قصد خرید موتور از این منبع معتبر با قیمت به روز را دارید، موتور فروش قیمت انواع موتورهای کارکرده و نو خارجی و داخلی را ارائه داده است. این مجموعه با هدف خرید و فروش بی‌واسطه شکل گرفت. مشتریان از هر جای ایران با این سایت امکان معامله موتور در محل زندگی خود را دارند. کافی است به وبسایت /https://motorforosh.com مراجعه کرده و شماره تلفن خود را درج کنید تا آگهی بهترین موتورسکیلت مورد نظر شما اطلاع رسانی شود. ضمنا تیم پشتیبانی موتور فروش به شماره ۰۲۱۲۸۴۲۱۴۰۹، در هر مرحله از خرید با شما همراه خواهد بود.

انتهای پیام

مرتبط با : موتور فروش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز