بهترین فرودگاه جهان در سنگاپور + تصاویر

لست سکند

در دو سالی که شیوع ویروس کرونا به محدودیت‌های مسافرتی انجامید، ضرر و زیان قابل‌توجهی گریبان‌گیر صنعت گردشگری دنیا شد. در این میان برترین فرودگاه‌ جهان، یعنی فرودگاه «چانگی» سنگاپور جایگاه خود را به فرودگاه «حمد» دوحه تسلیم کرد. حالا بهبود دوباره صنعت گردشگری موجب بازپس‌گیری جایگاه این فرودگاه شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فرودگاه بین‌المللی «چانگی» در سال ۱۹۸۱ در شهر سنگاپور افتتاح و رفته رفته به یکی از بزرگترین قطب‌های حمل و نقل آسیا تبدیل شد. به طوری که با ۱۰۰ شرکت هواپیمایی قرارداد و به ۱۰۰ کشور و ۴۰۰ شهر دنیا پرواز دارد.

این فرودگاه در طول فعالیت خود ده‌ها بار لقب تمیزترین و بهترین فرودگاه دنیا را به خود اختصاص داد. تاثیر شیوع کرونا روی فرودگاه «چانگی» سبب شد فرودگاه «حمد» دوحه فرصت را غنیمت شمرده و دو سال متوالی لقب بهترین فرودگاه جهان را از آن خود کند. در سال ۲۰۲۳ موسسه تحقیقات «اسکای ترکس» فرودگاه «چانگی» را در رتبه اول، فرودگاه «حمد» را در رتبه دوم و فرودگاه «هاندا» توکیو را در رتبه سوم قرار داد.

راز آسمان پایتخت

در رتبه‌های بعدی این لیست به ترتیب فرودگاه «اینچئون» کره‌جنوبی، فرودگاه «شارل دوگل» پاریس، فرودگاه «استانبول» ترکیه، فرودگاه «مونیخ» آلمان و غیره به چشم می‌خورند.

با هدف رفاه حال مسافران، در سال ۲۰۱۹ در فرودگاه چانگی، یک مرکز خرید عظیم به نام «جوئل» (جواهر) افتتاح شد. در این مکان بزرگترین آبشار سرپوشیده جهان با نام «گرداب باران» خودنمایی می‌کند که به نماد این فرودگاه تبدیل شده است.

از دیگر جاذبه‌های این فرودگاه می‌توان به باغ‌های گیاه‌شناسی، باغ پروانه‌ها، باغ کریستالی، پارک اکتشاف، پارک مجازی، هزارتوی پرچین، هزارتوی آینه، آثار هنری شگفت‌انگیز و لوستر ۱۶ متری تفریحی معروف آن اشاره کرد.

فرودگاه چانگی در سال ۲۰۱۹ حدود ۶۸ میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا کرد. این فرودگاه در حال حاضر دارای ۴ ترمینال است، مدیران آن قصد دارند تا سال ۲۰۳۰ از پنجمین ترمینال بهره‌برداری کرده و مقدار حمل‌ونقل را تا دو برابر افزایش دهند.

نویسنده: زهرا لطفی‌نژاد

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز