بهترین غذاهای خیابانی جهان + تصاویر

غذای خیابانی به‌عنوان یکی از اجزای اصلی زندگی شهری، اخیرا بیشتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. پیش از این آن‌ها ترجیح می‌دادند وعده‌های غذایی سفر خود را در رستوران‌های لوکس صرف کنند، اما با گذشت زمان مشخص شد غوطه‌ور شدن در فرهنگ مردم هر منطقه بیشتر در غرفه‌های فروش غذاهای خیابانی یافت می‌شود. کاماپرس در این مطلب به معرفی کشورهایی با بهترین غذاهای خیابانی جهان می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

۱. هنگ کنگ

پیاده‌روها و محله‌های هنگ‌ کنگ با غرفه‌های فروش غذای خیابانی پر شده و یک گشت و گذار کوتاه در آن، دریایی از مزه‌های گوناگون را برای بازدیدکنندگان به ارمغان خواهد آورد. از جمله آن‌ها می‌توان به غذاهای کلاسیک مانند کوفته‌ دست‌ساز، نودل تخم‌مرغ، نان‌ آناناس، شیر چای، توپ ماهی چینی، کباب غاز و رول‌ برنج با سس هویسین و چیلی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

۲. هند: دهلی و بمبئی

کمتر کسی است که آوازه غذاهای خیابانی هند را نشنیده باشد، اما اکثر فروشندگان خیابانی در دهلی و بمبئی متمرکز شده و با مهارت‌های سرو خود توجه بازدیدکنندگان را جلب می‌کنند. از جمله خوراکی‌های پرطرفدار این دو شهر میتوان به پاراتا، چیکورای سرخ شده، پاو باجی، پانی پوری، سو پوری و بهل پوری، و مجموعه وسیعی از ساندویچ‌ و املت‌ها اشاره کرد.

۳. مالزی: کوالالامپور و پنانگ

بسیاری از گردشگران حرفه‌ای شهر پنانگ را به‌عنوان پایتخت غذاهای خیابانی در دنیا معرفی می‌کنند. مالزی اغلب بهترین و جسورانه‌ترین، غذاها را در غالب آشپزی سنتی به مشتریان ارائه می‌کند. پرطرفدارترین غذاهای خیابانی در این دو منطقه سوپ لاکسا، نودل سرخ شده، نان روتی کانای، غذاب ملی ناسی لماک، نودل هوکین می و چار کوئی تئو هستند.

۴. مکزیکوسیتی

اغلب گردشگران برای خوردن تاکو در محله‌های مکزیکوسیتی گشت و گذار می‌کنند با این‌حال این منطقه بهشت غذاهای خیابانی لذیذ دیگر نظیر تورتاس، چوریزو، کارنیتاس، چوروس، توستاداس، امپاناداس و پوزوله نیز به شمار می‌رود.

۵. ایتالیا: سیسیل

سیسیل بهترین مقصد کل اروپا برای صرف غذاهای خیابانی به شمار می‌رود و ادغام تاریخ و فرهنگ با طیف طعم‌های آن هر کسی را به سوی خود می‌کشاند. از پالرمو تا کاتانیا غذاهای خیابانی و سنگین سیسیلی با سبک روستایی به وفور به فروش می‌رسند. از جمله کوفته برنج ایتالیایی یا آرانچینی، ساندویچ طحال، پانل، پانزروتی و پای گوجه‌فرنگی.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز