بهترین شهرهای توریستی هند برای سفر ایرانی‌ ها

سفر به هند-کاماپرس

هند کشور دوست و همسایه‌مان یکی از زیباترین کشورهای منطقه است. ایرانیان از دیرباز علاقه خاصی به کشور عشق داشته‌اند. هر کدام از شهرهای این کشور جذابیت خاص خود را دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری و تفریح، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بهتر است پیش از سفر به هند اطلاعات خود را در مورد جاذبه‌های شهرهای توریستی هند کامل کنید. به این ترتیب در برنامه سفر چندروزه خود، زیباترین جاذبه‌های این کشور را لمس را خواهید کرد.

سفر به هند-کاماپرس

1.    شهر دهلی

یکی از قدیمی‌ترین شهرهای هند دهلی است که پایتخت این کشور به شمار می‌آید. شهر دهلی از فرهنگ و رسومات متفاوتی برخوردار بوده و شهری شلوغ و پرسروصدا است.

راز آسمان پایتخت

از جمله جاذبه‌های گردشگری که باعث معروفیت این شهر شده است و توجه گردشگران را به خود جلب کرده می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • قلعه سرخ با دیوارهای ماسه‌ای و سنگی
  • قطب منار
  • معبد لوتوس عبادتگاه بهائی‌ها
  • آرامگاه همایون
  • مسجد جامع
  • گاندی اسمیریتی

پارانتاس اولین و محبوب‌ترین غذای دهلی است که به عنوان صبحانه سالم و مقوی استفاده می‌کنند. کباب و بریانی با ادویه‌های تند و متنوع از دیگر غذاهای پرطرفدار این شهر است که در سرتاسر هند طرفداران بیشماری دارد.

2.    شهر بمبئی

شهر بمبئی از دیگر شهرهای توریستی و جذاب در هند است و دومین شهر پرجمعیت هند بعد از دهلی نو محسوب می‌شود که هر ساله توریست‌های بسیاری به این شهر سفر می‌کنند.

از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر شامل دروازه هند و غارهای الفنتا است و اولین مکانی که با ورود به بمبئی مشاهده می‌کنید همین دروازه است. این بخش از شهر مملو از غذاهای خیابانی است و به شدت نیز معروف می‌باشد.

3.    شهر آگرا

آگرا بیست و چهارمین شهر پرجمعیت هند به شمار می‌آید که از جاذبه‌های توریستی بسیاری برخوردار است. شهر آگرا در شمال ایالت اوتار پرادش هند و در ۲۰۶ کیلومتری جنوب دهلی نو قرار گرفته است.

از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به تاج محل اشاره کرد؛ این بنای جذاب و معروف از سنگ مرمر ساخته شده و جزء جاذبه‌های تاریخی به شمار می‌آید.

از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توان باغ مهتاب، آرامگاه مریم، قلعه لعل، سیکاندرا، رودخانه یامونا و قلعه آگرا نام برد. غذاهای معروف خیابانی این شهر بهله و دالموت نام دارد که از غذاهای خوشمزه هند محسوب می‌شود.

سفربه هند-کاماپرس

4.    شهر جیپور

این شهر به خاطر ساختمان‌های صورتی که دارد به شهر صورتی معروف است. شهر جیپور سومین شهر معروف به هنرها و صنایع دستی به شمار می‌آید. در این شهر فروشگاه‌های سنتی و تولیدکنندگان فرش دستباف وجود دارد. فصل‌های پاییز، زمستان و بهار برای سفر به این شهر زیبا پیشنهاد می‌شود.

هوا محل، کاخ شهر و رصدخانه جانتارمانتار از جمله جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شوند. همچنین غذاهای بی‌نظیر این شهر شامل گل گاپا، املت و رول کاتی است که با یک بار امتحان کردن مطمئنا طرفدار آن خواهید شد.

سفر به هند-کاماپرس

5.    شهر گوا

شهر گوا آخرین شهر توریستی کشور هند محسوب می‌شود که با توجه به طبیعت بکر و بی‌نظیری که دارد توانسته توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کند. این شهر دارای جمعیت کمی است؛ ولی در عین حال یکی از شهرهای ثروتمند در هند به شمار می‌آید.

سفر به هند-کاماپرس

از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌‌توان به ساحل آگوندا، گوا قدیم و آبشار دودهساگار اشاره کرد. همین‌طور محبوب‌ترین غذاهای این شهر گوشت گوسفندی، گاو و مرغ است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز