چطور ارزان سفر کنیم؟

عشق و علاقه به سفر در وجود همه ما انسان هاست. دیدن مکان های جدید و تجربه های جالب و فراموش نشدنی همگی با سفر کردن بدست می آیند. هر چه بیشتر سفر کنیم، کوله باری سنگین تر از تجربه خواهیم داشت. اما خوب شاید بگویید چه دل خجسته ای! سفر رفتن خرج دارد؛ برای اینکه بیشتر سفر کنیم باید بودجه زیادی برای آن کنار بگذاریم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از سه کلیک، اما ما اینجا هستیم تا به شما نشان دهیم با اندکی مدیریت و برنامه ریزی و همچنین دانستن برخی نکات می توانید سفری ارزان را تجربه کنید. پس با ما همراه باشید تا ببینیم که چطوری ارزان سفر کنیم؟

مقصد را کجا انتخاب کنیم؟

مهمترین و اولین موردی که باید به آن توجه کنید مقصدتان است. مسلما انتخاب مقصد نقش زیادی در هزینه های سفرتان خواهد داشت. قدم اول در انتخاب مقصد مکان های دیده نشده در اطراف محل سکونت شماست. شما می توانید به راحتی یکی از این مکان ها را انتخاب کرده و سفری ارزان تر داشته باشید. مسلما در اطراف هر شهر یک سری جاهای دیدنی و بکر برای شما وجود دارد. اگر این گزینه مورد تایید شما نیست؛ می توانید طبیعت گردی را انتخاب کنید؛ مسلما رفتن به دل کوه و جنگل و طبیعت گردی هزینه های کمتری برای شما در بر خواهد داشت. با این حال اگر به این هم راضی نیستید و قصد دارید کشورهای دیگر را ببینید؛ باز هم به شما شهر های دیدنی کشورهای همسایه را مثل استانبول و دبی را به جای کشورهای اروپایی پیشنهاد می کنیم. حتی می‌توانید با اندکی وقت گذاشتن و سرچ کردن به راحتی ارزان ترین بليط هواپيما تهران کیش یا بلیط هواپیما تهران مشهد را از سایت های فروش بلیط پیدا کرده و سفر ارزان خود را با خیال راحت شروع کنید.

آریاک سفر

چه وسیله‌ای را برای سفر انتخاب کنیم؟

اینکه با چه وسیله ای بخواهید به سفر بروید، در هزینه ها تاثیر زیادی دارد. ماشین شخصی، قطار، اتوبوس یا هواپیما ! باید بدانید که انتخاب هر کدام فقط و فقط به مقصدی که انتخاب کرده اید، بستگی خواهد داشت

  • ماشین: ماشین شخصی یا تاکسی بستگی به نحوه سفرتان دارد. اگر به تنهای سفر می کنید و بایستی مسافت زیاد بروید؛ خوب، بهتر است روش های دیگر را انتخاب کنید. اما گاهی ممکن است که به شکل دوستانه و با خانواده عازم هستید؛ در این صورت میتوانید ماشین شخصی را امتحان کنید. البته برای کاهش هزینه ها ون یا یک خودرو مشترک عاقلانه تر خواهد بود.
  • قطار یا اتوبوس: خوشبختانه مسیرهای ریلی در اکثر نقاط کشور وجود دارد که سفر با قطار را امکان پذیر کرده اند. اما موردی که باعث می شود تا هزینه های سفر با قطار و اتوبوس کمتر شوند؛ پیدا کردن بلیط با مناسب ترین قیمت است. معمولا بلیط های VIP اتوبوس و کوپه های درجه یک قطارها قیمت‌های گران تری دارند. هر چند که با اندکی سرچ در اینترنت و سایت های فروش بلیط می توانید بهترین قیمت را پیدا کنید.
  • هواپیما: اگر بحث سفر خارجی باشد؛ بلیط هواپیما بهترین روش سفر خواهد بود. اما شاید شما هم فکر کنید که خرید بلیط هواپیما همیشه گران و نیازمند بودجه زیادی است. در صورتی که این چنین نیست. پیشنهاد می کنیم قبل از هر چیز، خرید بلیط اینترنتی هواپیما را در اولویت خود قرار دهید. اما چطوری بلیط ارزانتر پیدا کنیم؟ معمولا بلیت های چارتری و لحظه آخری قیمت های مقرون به صرفه ای را ارائه می دهند که مطمئن باشید با دیدن این قیمت ها سوپرایز خواهید شد. نکته دیگر سفرهای داخلی با هواپیما است. مثلا برای سفر به کیش رزرو بلیط تهران کیش در روزهای تخفیف یا لحظه آخری بسیار مناسب بوده و حتی هزینه خیلی کمتری نسبت به ماشین و اتوبوس برای شما خواهد داشت. کافی است تا در سایت های فروش بلیط هواپیما اندکی جستجو کنید.

چه موقع به سفر بریم؟

طبیعی است که زمان و فصل سفر تاثیر زیادی در هزینه های شما خواهد داشت. مثلا اگر بهار و تابستان، ایام نوروز و تعطیلات را برای سفر انتخاب می کنید؛ انتظار مواجه شدن با قیمت های نجومی را داشته باشید. بلیط، هتل و خورد و خوراک، تقریبا همه چیز گرانتر از روزهای معمول است. پس چیکار کنیم؟ بهتر است برای داشتن سفری ارزانتر کمی ریسک کرده و ماه های دیگر سال را برای سفر انتخاب کنید. در این مورد کافی است کمی جستجو کرده و مقصدهای ارزان و زیبا را انتخاب کنید. برای مثال استان های فارس، کرمان و کلا استان های جنوبی در فصل پاییز، بهترین آب و هوا دارند؛ البته قیمت ها نیز به طرز باور نکردنی کمتر خواهد بود.

همان طور که گفتیم در برخی مواقع خاص هزینه ها افزایش چشمگیری پیدا می کنند. توجه به چند نکته می‌تواند به شما کمک کند. اول از هر چیز بلیط هواپیما یا قطار خود را به هیچ وقت به آخرین لحظه موکول نکنید. معمولا یک ماه مانده به سفر بهترین زمان برای رزرو است که البته قیمت ها مناسب تر هستند. چراکه با نزدیک شدن به تعطیلات قیمت ها با افزایش روبرو می شوند. البته بلیط ها و خدمات لحظه آخری استثنا هستند و بهتر است همان روز رزرو کنید؛ چراکه قیمت ها تا حد قابل قبولی کاهش پیدا می کنند.

کجا را برای ماندن و اقامت انتخاب کنیم؟

اقامت یکی از مهمترین و شاید گرانترین بخش های سفر به نظر برسد. اینکه در مدت زمان اقامت تان می‌خواهید در کجا بمانید، تاثیر زیادی در هزینه های سفر شما خواهد داشت. البته افراد برای داشتن هزینه های اقامت کمتر، چادر را انتخاب می کنند؛ اگر به صورت خانوادگی سفر نمی کنید و در فصل های مناسب و آب و هوای خوب؛ این گزینه ایده‌آل به نظر می رسد. به غیر از آن، اقامت های محلی و بومگردی که اخیرا زیاد شده موارد خوبی هستند. این اقامتگاه ها معمولا از خدمات معمولی برخورداند که این باعث می شود تا هزینه کمتری نسبت به هتل و اقامتگاه های درجه یک داشته باشند. اما، با این حال برخی از افراد هیچ جوره از هتل نمی‌گذرند. اگر شما هم جز این دسته افراد هستید؛ بهتر است رزرو هتل را از سایت های معتبر و به شکل آنلاین انجام دهید. معمولا این سایت ها از تخفیفات ویژه ای برخوردار هستند که می تواند فرصت خوبی برای شما باشد. البته که توجه به نوع امکانات و درجه دار بودن هتل هم توجه کنید تا گرفتار هزینه های زیاد نشوید.

انتهای پیام

مرتبط با : سه کلیک
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز