روش صحیح بنزین زدن را بلدید؟

لست سکند

هر راننده‌ای پس از مدتی برای بنزین زدن به پمپ بنزین مراجعه می‌کند که اگر چند نکته‌ای را هنگام سوخت‌گیری رعایت کند سبب صرفه‌جویی در سوخت بعلاوه آن کاهش آلودگی خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به گفته مدیر تامین و توزیع سوخت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، مصرف بنزین در شش ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشدی معادل 24 درصد روبرو شده است. باتوجه به رشد مصرف بنزین نسبت به سال گذشته در این مطلب سعی شده چند نکته درباره درست بنزین زدن بیان شود تا ضمن استفاده درست از مصرف سوخت از مصرف بیش از حد آن نیز جلوگیری شود.

زمان مناسب برای بنزین زدن

بهتر است اول صبح یا آخر شب را برای بنزین زدن انتخاب کرد زیرا حرارت زمین در پایین‌ترین حد خود قرار دارد و از آنجایی که مخزن سوخت پمپ بنزین‌ها در زیر زمین قرار دارد هرچه زمین سردتر باشد بنزین غلیظ‌تر و متراکم‌تری وارد خودرو خواهد شد. همچنین در اوایل صبح و اواخر شب موتور خودرو خنک است و سوخت بنزین کندتر اتفاق می‌افتد.

توجه به باک نکته‌ای مهم در سوخت‌گیری خودرو

یکی از نکات مهم برای بنزین زدن توجه به باک بنزین است. هنگامی که باک بنزین نصف می‌شود باید عمل سوخت‌گیری خودرو انجام شود زیرا هر چه بنزین بیشتری در باک باشد هوای کمتری فضای خالی آن را اشغال خواهد کرد. جالب است بدانید سوخت‌ها در تماس با هوا سریع‌تر تبخیر می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

ورود صحیح بنزین به باک خودرو چگونه است؟

دستگیره‌های بنزین در پمپ بنزین‌ها معمولا دارای سه درجه کند، متوسط و تند هستند که می‌توان توسط آن‌ها جریان وارد شدن بنزین به باک را کنترل کرد. هرچه سرعت ورود سوخت به باک بنزین کمتر باشد مقدار بخار سوخت نیز کمتر خواهد شد زیرا اکثر شلنگ‌ها دارای سیستم برگرداندن بخار هستند و اگر سریع بنزین زده شود بخشی از بنزین بخار می‌شود و در نتیجه شماره‌هایی که در پمپ نشان داده می‌شوند صحیح نخواهد بود و باید برای بخار بنزین نیز هزینه پرداخت شود!

عدم سوخت‌گیری هنگام تخلیه تانکرها

اگر برای سوخت‌گیری وارد پمپ بنزین شوید ولی تانکر سوخت در حالت تخلیه باشد بهتر است سوختگیری خودرو انجام نشود زیرا این تانکرها با فشار زیاد عمل خالی کردن سوخت را انجام می‌دهند و ممکن است آشغال و آلودگی ته‌نشین شده نیز تخلیه شده باشد و اگر آن زمان سوخت‌گیری خودرو صورت گیرد بدیهی است که بنزین مناسبی نصیب خودرو نخواهد شد و پس از آن دردسرهایی نیز برای خودرو ایجاد می‌شود.

البته برخی کارها مانند بررسی منظم فشار تایرها، خالی کردن صندوق از وسایل بیهوده همچنین تعویض به موقع شمع‌ها عملکرد سوخت‌رسانی را افزایش، و مصرف سوخت را کاهش می‌دهند.

انتهای پیام

مرتبط با : یدکی لند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز