بلیت پروازهای داخلی چند درصد گران شده است؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

ایرلاین های کشور در اقدامی هماهنگ از طریق انجمن شرکت های هواپیمایی بلیت پروازهای داخلی را تا 84 درصد افزایش دادند.

به گزارش کاماپرس، شاید پیش از این قیمت های نجومی بلیت پروازهای ایران و ترکیه و به طور مشخص پرواز تهران – استانبول در صدر توجه فعالان سفر و گردشگری و افرادی بود که به هر دلیل قصد عزیمت به این کشور از مسیر هوایی را دارند اما با گران شدن پروازهای داخلی توجه ها از پرواز تهران – استانبول به پروازهای تهران – مشهد ، تهران – کیش ، تهران – تبریز و … نیز کشیده شد.

روزنامه ایران در گزارش اقتصادی خود به این موضوع پرداخته و نوشته است: با اینکه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده «نه دولت و نه سازمان هواپیمایی کشوری هیچ دخالتی در افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی ندارند» اما انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخنامه جدید پروازهای داخلی را منتشر کرده است.

نرخ بلیت هواپیما از سال 97 و با افزایش نرخ ارز دستخوش تغییرات زیادی شده است.با تعیین نرخ ارز 4200 برای برخی فعالیت‌ها، بانک مرکزی اعلام کرده بود ارز دولتی به ایرلاین‌ها پرداخت می‌شود. با انتشار اسامی شرکت‌هایی که ارز 4200 تومانی دریافت می‌کنند اسامی شرکت‌های هواپیمایی هم در میان آنها دیده ‌می‌شد اما با‌ وجود این شرکت‌ها همزمان با افزایش نرخ ارز قیمت بلیت را بالا بردند.

بلیت پروازهای داخلی اغلب در کف قیمت فروخته می شود

راز آسمان پایتخت

به‌گفته مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، متوسط افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی با اعمال نرخ‌های جدید 84 درصد است.او به این نکته هم اشاره کرد که معمولاً بلیت‌های فروخته شده بر اساس نرخ کف است و بلیت با نرخ سقف معمولاً فروخته نمی‌شود مگر در موارد استثنا و نرخ‌ها معمولاً و در بیشترموارد نزدیک به نرخ کف و حتی پایین‌تر از نرخ کف است. مثلاً قیمت کف بلیت پرواز تهران-مشهد پیش از این 600 هزارتومان بوده و در نرخ‌گذاری جدید هم 600 هزارتومان است.

سامانی در خصوص احتمال کاهش تعداد متقاضیان پرواز با افزایش قیمت‌ها گفت: با شیوع کرونا ایرلاین‌ها بسیار متضرر شده‌اند و آنها چاره‌ای جز افزایش قیمت نداشتند یا باید ایرلاین به طورکل تعطیل می شد.کاهش 60درصدی تعداد مسافران از اول آبان ماه خودبه خود موجب کاهش درآمدها می‌شود بنابراین افزایش قیمت بلیت اجتناب‌ناپذیر است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز