بلیت هواپیما گران نمی شود/ وزیر راه تصمیم ایرلاین ها را وتو کرد

لست سکند

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بعد از واکنش مجلس به افزایش قیمت بلیت هواپیما از منتفی شدن گرانی بلیت پروازهای داخلی خبر داد.

به گزارش کاماپرس، خبر افزایش ۱۵۵ درصدی قیمت بلیتهای پروازهای داخلی از دو روز پیش واکنش های زیادی به همراه داشت و نهایتا اسلامی وزیر راه این تصمیم انجمن شرکت های هواپیمایی مبنی بر گرانی بلیت هواپیما را وتو کرد.

بعد از مصوبه ستاد ملی کرونا درباره الزام ایرلاین ها به استفاده حداکثری از 60 درصد ظرفیت صندلی های پروازی و البته نوسانات نرخ دلار ، دیروز اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران ، از ورود به پرونده افزایش قیمت بلیت هواپیما خبر داده بود. به عقیده این نماینده مجلس نرخنامه غیرواقعی و غیر قابل پذیرش بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس در در واکنش به این افزایش قیمت بلیتهای هواپیما می گوید:« این اقدام به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، چون مردم توان پرداخت چنین هزینه هایی برای خرید بلیط هواپیما را ندارند. این افزایش قیمتها فشار سنگینی به مردم و مسافران وارد می کند و قطعا این رویکرد باعث کاهش استقبال مردم برای استفاده از پروازهای داخلی می شود.»

بررسی افزایش ناگهانی قیمت بلیت هواپیما در مجلس
شاکری معتقد است نرخ‌نامه جدید حمل و نقل هوایی متناسب با هزینه های مصرفی ایرلاین ها نیست، او در ادامه می گوید:« بعد از اعلام نرخ‌نامه جدید، دلایل افزایش قیمت ها و تناسب این مسائل با میزان هزینه ها را بررسی کردم، حتی با چندکارشناس و مسئول مرتبط نیز در این رابطه صحبت کردم، به همین دلیل به نظر می رسد نرخ های اعلامی به هیچ وجه واقعی نیست.»

راز آسمان پایتخت

به گفته شاکری قرار بود در نشست آتی کمیسیون عمران مجلس موضوع افزایش ناگهانی و چشمگیر قیمت پروازهای داخلی با حضور مسئولان مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گیرد اما با منتفی شدن افزایش قیمت بلیت هواپیما این جلسه نیز احتمالا برگزار نمی شود.

به گزارش تسنیم قبل از متنفی شدن قیمتهای جدید از طرف وزیر راه و شهر سازی، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی شرط عدم افزایش قیمت بلیت هواپیما را لغو مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص انجام پرواز شرکت های هواپیمایی با 60 درصد ظرفیت اعلام کرده بود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز