بلوکه کردن بخشی از مبلغ وام غیرقانونی اعلام شد

بانک مرکزی در تیرماه سال 1399 بلوکه کردن بخشی از تسهیلات را به عنوان پشتوانه بازپرداخت ممنوع دانست. اما با این حال بانک‌های تجاری مختلف نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند. اکنون بازرس ویژه رئیس جمهور دولت سیزدهم  به رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده که الزام متقاضیان برای گذاشتن بخشی از مبلغ وام در سپرده‌هایشان به عنوان تضمین کاری کاملا غیرقانونی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در پی این موضوع علی صالح‌آبادی، رئیس فعلی بانک مرکزی، هم بیان کرده که بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان در قالب انواع سپرده‌ها توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری ممنوع است. اما بانک‌ها هم در دولت قبلی و هم دولت جدید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند. اما این بار صالح‌آبادی قاطعانه برخورد کرده و به گفته وی، هر بانکی که نسبت به این موضوع بی‌توجه باشد باید به هیئت انتظامی بانک مرکزی معرفی شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

بعضی بانک‌ها برای پرداخت انواع تسهیلات، علاوه بر مدارک موردنیاز و ضامن معتبر، بخشی از مبلغ آن را هم در حساب سپرده فرد نگه داری می‌کنند. به همین دلیل مردم هنگام دریافت تسهیلات امکان برداشت کل مبلغ را از حسابشان ندارند. مقدار بلوکه شدن مبلغ وام با توجه به میزان تسهیلات اعطایی و شرایط هر بانک متفاوت است.

سخت گیری بانک‌ها درباره پرداخت انواع وام به مردم

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مردم برای فراهم کردن دیگر تضمین‌ها برای دریافت تسهیلات مشکلات زیادی دارند و معمولا در فراهم کردن وثیقه‌هایی مثل سند ملکی به مشکل می‌خورند. افراد متقاضی وام از بانک‌ها همواره بیان می‌کنند که به کل مبلغ تسهیلات احتیاج دارند و بلوکه کردن بخشی از مبلغ تسهیلات آن‌ها را به دردسر می‌اندازد. علت اینکه بعضی بانک‌ها بخشی از مبلغ وام را نگهداری می‌کنند به منظور تضمین پرداخت تمامی اقساط تسهیلات است.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز