بزرگترین هواپیمای ترابری نظامی جهان چه قابلیت‌هایی دارد؟

برای اولین بار پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، روسیه کار بر روی یک هواپیما جدید ترابری نظامی را آغاز کرده است.

این پروژه که PAK TA نام دارد در آینده ، جایگزین Il-76 خواهد شد که به مرور زمان در حال از دست دادن اهمیت خود است. گفته می شود این هواپیماهای نسل جدید جایگزین هواپیماهای ترابری ساخت اوکراین خواهند شد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از GLAS، کارشناسان نشریه چینی Sohu که در زمینه مسائل نظامی فعالیت می کند، معتقد هستند که این هواپیما از نظر ویژگی ها از تمام نمونه های مشابه موجود منجمله هواپیمای C-16 امریکایی پیشی خواهد گرفت.

سازه این هواپیمای ترابری مطابق با طرح “بال پرواز” عملیاتی خواهد شد. مفهوم چنین طرحی در افزایش رادارگریزی هواپیما در برابر رادارهای دشمن خلاصه می شود. در نتیجه ، PAK TA از میزان کارکرد عملیاتی بالایی برخوردار خواهد بود.

آریاک سفر

یک هواپیمای ترابری بی رقییب مجهز به مدرن ترین سیستم های دفاعی

به گفته طراحان این هواپیما قادر است با بهره گیری از موتورهای پیشرفته و قدرتمند تا 80 تن بار را در مسافت های طولانی حمل کند. فضای باری این هواپیما قادر خواهد بود به عنوان مثال چهار تانک T-14 Armata را در خود جای دهد.

در عین حال گفته می شود مدرن ترین تجهیزات روسی بر روی آن نصب خواهند شد. این تجهیزات و سیستم های ویژه جنگی در هواپیما به خلبانان کمک می کند تا به دور از پدافند هوایی دشمن ماموریت خود را انجام دهند ، و سیستم های دفاعی فعال بر روی آن می توانند حمله هواپیمای جنگنده دشمن را دفع می کنند. کارشناسان نظامی مطمئن هستند که در آینده هیچ نمونه مشابهی نمی تواند با این هواپیما رقابت کند.

لازم به ذکر است در بین تمام هواپیماهای ترابری سنگین ، An-124 “Ruslan” جایگاه ویژه ای دارد که توسط شرکت آنتونوف در اوکراین طراحی و ساخته شده است. همچنین بر اساس طرح An-124 هواپیمای فوق سنگین An-225 طراحی و تنها در یک نسخه تولید شده است.

An-124 که به گفته برخی کارشناسان نسبت به Lockheed C-5 Galaxy برتری دارد در تعداد و نسخه های مختلفی تولید شده به طور فعال در روسیه مورد استفاده قرار می گیرند

به همین منظور و با گذشت زمان و به دلیل فرسوده شدن فناوری های بکار رفته در این هواپیماها و در پس زمینه افزایش تنش های سیاسی بین دو کشور روس ها قصد دارند تا هرگونه وابستگی در این زمینه را از اوکراین به حداقل برسانند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بزرگترین هواپیمای ترابری نظامی جهان چه قابلیت‌هایی دارد؟

  1. علیرضا گفته:

    باسلام وباتشکرازمدیرمسؤول ومسؤولین سایت«کاماپرس»،نظری دارم که امیدوارم موردفایده قرارگیردوآن اینکه دربخش ظاهری سایت تمنا میشودباالگوسازی درزمینه محیط پاک وسالم وبویژه درقسمت تبلیغات هم ازتصاویر،نوشتاروگرافیک ایرانی اسلامی اصیل استفاده نماییدوآن دلیل مهم رضایت خداوند،بندهگان خداوندوعاقبت بخیری وداشتن رزقی سرشارازرحمت وبرکت است که بفرموده خداوند«ولیکن اکثرمردم آگاه نیستند؛ودیگرنظروارادت اینحقیردراین برنامه راهبردی خلاقیت متخصصین شمادرموضوعات مختلف است.مثلاًدرهمین زمینه میتوانیدبااستفاده ازنبوغ ونعمتی که دراداره سایت موردعلاقه تان بایدبکارگیرید،اینرادرمسیرارتقاءسیستمها وادوات نظامی درسطوح مختلف ورده های زمینی،دریایی،هوایی و…درداخل توسط مهندسان جوان ونخبه ونمونه ایرانی ،زنده پویاوتحریک نماییدکه وقتی روسیه،امریکا،چین،و…میتواننداینگونه بسازنند#«پس حتماًمهندسان مؤمن وباتقوای ایرانی *”بهترازاینها”رابایدبسازند»،که بااین شیوه عملی ومؤثرمیتوانیدمفیدترومؤثرتربودن راتجربه نماییدودراصل #”سایت نمونه ای”دربسیاری اززمینه هاشناخته خواهیدشد،آقایون وخانومهای کاماپرس،باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز