استقرار موشک های کروز دریایی آمریکا در ژاپن

لست سکند

ایالات متحده در نظر دارد برای مقابله با زرادخانه هسته ای چین ، موشک های برد متوسط خود را در منطقه آسیا و اقیانوسیه از جمله ژاپن بکار بگیرد. این خبر در مصاحبه مارشال بیلینگزلی، نماینده ویژه رئیس جمهور ایالات متحده در زمینه کنترل تسلیحات، با خبرگزاری Nikkei بیان شده است.

به گزارش کاماپرس و به نقل از RBC، مارشال بیلینگزلی خاطرنشان کرد: ایجاد پتانسیل هسته ای چین نه تنها تهدیدی برای ایالات متحده بلکه برای متحدانش در منطقه نیز محسوب می شود. واشنگتن می خواهد با “دوستان و متحدین آسیایی” در مورد تهدید چینی ها و موضوعات حول محور مسائل دفاعی پیشرو گفتگو کند.
وی گفت: به طور خاص ، ما درمورد موشک های كروز دریایی با برد متوسط غیر هسته ای صحبت می كنیم ، كه از اوت سال 2019 و پس از خروج كشور از پیمان حذف موشك های میان برد و برد کوتاه (پیمان INF) در ایالات متحده ساخته شده است.

تقویت حضور موشکی به بهانه پشتیبانی از متحدان آمریکا در برابر باج گیری نظامی چین !

به گفته بیلینگزلی ، این سلاح ها “دقیقاً قابلیت های دفاعی دارند که کشورهایی مانند ژاپن به آنها نیاز خواهند داشت.” ارتش آمریكا همچنین در حال تولید سلاح های مافوق صوت است ، به گفته وی ، از متحدین واشنگتن در منطقه پشتیبانی کرده و مانع از توسل چین به سمت باج گیری نظامی می شود.

لازم به ذکر است در اوایل ماه مه سال جاری میلادی ، بیلینگزلی اعلام کرده بود که روسیه باید چین را ترغیب کند تا به مذاکرات تسلیحاتی بپیوندد.

راز آسمان پایتخت

فرستاده ویژه رئیس جمهور ایالات متحده این شرط را شرط اصلی تمدید توافق درباره تسلیحات تهاجمی استراتژیک (استارت) خواند. وی پس از آن گفت که این سند جدید باید زرادخانه های هسته ای روسیه و چین را در بر بگیرد. اما در پکن آمادگی خود را برای شرکت در مذاکرات در صورتی اعلام کردند که ایالات متحده زرادخانه هسته ای خود را به میزان چین کاهش دهد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز