نمایشگاه گردشگری جهان اسلام ؛ فرصتی برای جذب مشارکت کنندگان خارجی

لست سکند

اولین نمایشگاه گردشگری جهان اسلام، آی وی تی ای، در تاریخ هفدهم تا بیستم خردادماه در محل نمایشگاه‌ها شهر آفتاب تهران برگزار خواهد شد. این رویداد با حمایت وزارت میراث فرهنگی، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوای و جهانگردی ایران، کمیسیون ملی آیسسکو در ایران و همچنین سازمان توسعه تجارت کشور اتفاق خواهد افتاد. به بهانه برگزاری همین نمایشگاه در خردادماه، امروز در هتل پارسیان اولین نشست خبری این رویداد با حضور جمعی از مقامات مسئول روی داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ نمایشگاه گردشگری اسلامی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در نخستین نشست خبری نمایشگاه گردشگری جهان اسلام، ایمان دهاقین، دبیر فراکسیون گردشگری مجلس، مسعود نوریان اردکانی، رئیس شورای شهر اردکان، و عبدالکریم صادق‌دوست، مدیریت گروه کمیسیون ملی آیسسکو در ایران، حضور داشتند.

آزاده مستعانی، مدیرعامل تدبیر و تحول آما و دبیر اجرایی نمایشگاه، حرمت الله رفیعی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، و عباس تقدسی‌نژاد، مدیرعامل مجتمع نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب، در این جلسه حاضر شدند.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

برخی برنامه‌های نمایشگاه گردشگری جهان اسلام

تمامی سخنرانان این نشست از اهمیت برگزاری نمایشگاه گردشگری جهان اسلام، مزیت‌های آن برای کشور و تمهیدات صورت گرفته برای انجام بهتر این رویداد سخن گفتند. به گفته مستعانی در خصوص حضور نمایندگان و هیئت‌های تجاری کشورهای ترکیه، پاکستان، عراق، تاجیکستان و بعضی از کشورهای آفریقایی رایزنی‌های لازم صورت گرفته است. دبیر اجرایی نمایشگاه بیان کرده که به منظور جذب مشارکت کننده و بازدیدکننده در دو بخش داخلی و خارجی، برنامه‌ها و تعاملات بسیاری انجام شده که این رویداد پررونق برگزار شود.

قرار است در اولین نمایشگاه گردشگری جهان اسلام که شهر اردکان و شانلی اورفا به دلیل همزیستی مسالمت آمیز مسلمان‌ها و زرتشتی‌ها به عنوان دو شهر دارای ظرفیت گردشگری بالا به هیئت‌های حاضر در این رویداد و به طور کلی بازدیدکنندگان معرفی شوند.

بر اساس اطلاعات بیانیه خبری نمایشگاه گردشگری جهان اسلام، به دلیل اهمیت این رویداد برای زیربخش‌های گردشگری، هر بخش به صورت پاویون در نمایشگاه حضور پیدا خواهد کرد. گردشگری زیارتی یکی از بخش‌های مورد توجه این نمایشگاه محسوب می‌شود که برای این بخش، مراکز و دفاتر خدمات زیارتی به خصوص آستان قدس رضوی در این رویداد حاضر خواهند شد.

اهداف نمایشگاه گردشگری اسلامی و همراهان آن

برای این نمایشگاه اهداف و برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است. برنامه جانبی نمایشگاه گردشگری، برگزاری جلسات بی تو بی، فوروم و روز شهر خواهد بود. برگزاری این رویداد باعث خواهد شد تا ضمن معرفی پدیده‌های گردشگری – مذهبی کشور، بازاریابی مناسب هم صورت بگیرد و شرکت کنندگان پکیج‌های مسافرتی تابستانه خود را به بازدیدکنندگان معرفی کنند.

نمایشگاه گردشگری اسلامی به منظور ارائه خدمات مناسب به علاقمندان و معرفی بهتر آثار گردشگری از انجمن‌ها و مجموعه‌های تخصصی و مناسبی هم بهره گرفته است. برگزارکنندگان این نمایشگاه برای اعتبار بیشتر این رویداد، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی را در کنار خود دارند. ضمن اینکه به منظور اعتباربخشی بیشتر به نمایشگاه، اطلاع رسانی دقیق و مناسب هم توسط خبرگزاری‌های معتبر داخلی و خارجی صورت می‌گیرد. شهر آفتاب هم با توجه به تجهیزاتی که دارد به عنوان محل برگزاری این نمایشگاه انتخاب شده تا این رویداد به شکل مناسبی اتفاق بیفتاد.

مرتبط با : کمیسیون ملی آیسسکو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز