برترین شرکت های ایرانی از نظر کارمندان

اسامی برترین شرکت‌های ایرانی از نقطه نظر کارکنان و کارمندان معرفی شد.

به گزارش کاماپرس، ایران تلنت با انتشار گزارشی تحت عنوان «جذاب‌ترین کارفرمایان ایران»، شرکت‌های دارای بالاترین امتیاز از نقطه نظر کارکنان سابق و فعلی را به تفکیک صنعت و حوزه فعالیت معرفی کرد.

ایران تلنت برای پیدا کردن «جذابترین کارفرمایان ایران»، نظرات و تجربه همکاری بیش از 120 هزار کاربر ایران تلنت در 16 سال گذشته را بررسی کرده است.

در این طرح  2 سوال کلیدی از کاربران پرسیده شده است؛ اول اینکه «از بین شرکت‌هایی که در آنها مشغول به کار بودید، کدام شرکت را برای کار کردن توصیه می‌کنید و از همکاری با کدام شرکت تجربه بهتری داشتید؟» و سوال دوم اینکه «فارغ از تجربه کاری، در حال حاضر دوست دارید برای کدام شرکت کار کنید؟». همچین در این نظرسنجی، نظرات کارکنان سابق و فعلی شرکت‌ها اتخاذ و بررسی شده است.

شرکت‌های برتر به تفکیک صنایع فناوری اطلاعات، کالاهای تندمصرف، تولیدی، دارویی، مخابراتی و شبکه بررسی و به شرح زیر معرفی شدند:

راز آسمان پایتخت

شرکت‌های برتر حوزه فناوری اطلاعات

در حوزه مربوط به شرکت‌های فناوری اطلاعات و خدمات اینترنتی؛ کافه‌بازار، ویستا سامانه آسا و اسنپ بالاترین امتیاز را طی 4 سال اخیر از کارکنان خود دریافت کرده‌اند. همچنین شرکت‌های همکاران سیستم، دیوار، ایران ارقام، مهمین و دیجی‌کالا نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

شرکت‌های برتر صنایع کالاهای تندمصرف

در بخش صنایع کالاهای تندمصرف، شرکت «دنون نوتریشیا» با امتیاز 4.8 در رتبه اول، شرکت «محصولات غذایی بیژن» در رتبه دوم و شرکت «جی‌تی‌آی» در رتبه سوم قرار دارد. طی 4 سال اخیر شرکت‌های هنکل تجارت شرق، ساوولا، آماده لذیذ، نستله ایران، گروه دینا و پارس حیات نیز جزو شرکت‌های برتر از نگاه کارکنان بوده‌اند.

شرکت‌های برتر صنایع مخابراتی و شبکه

در حوزه صنایع مخابراتی، بیشترین امتیاز به شرکت زیتل تعلق گرفته است. ایرانسل، همراه اول و هوآوی نیز جزو شرکت‌هایی بودند که طی دوره‌های قبلی ارزیابی همیشه بیشترین امتیاز را از کارکنان خود اخذ کرده و بین 10 شرکت برتر بودند.

شرکت‌های برتر حوزه نفت و گاز، نیروگاهی و ساختمانی

در این حوزه طی 4 سال اخیر کارکنان شرکت «مهندسین مشاور سازه»، بیشترین رضایت را از محل کار خود داشتند. «مپنا» و «نارگان» نیز در هر دوره ارزیابی، جزو 10 شرکت برتر بودند. همچنین شرکت «انرژی دانا» در آخرین دوره جزو 3 شرکت محبوب و برتر قرار گرفته است.

شرکت‌های برتر دارویی

در سالیان اخیر رقابت اصلی بین دو شرکت «سنوفی» و «نوو نور دیسک پارس» بوده، اما طی 4 سال اخیر شرکت «باریج اسانس» به جایگاه دوم در صنعت دارویی دست یافته است. همچنین شرکت «کوبل دارو» نیز همواره بین 10 شرکت برتر قرار داشته است.

شرکت‌های برتر صنایع تولیدی

در صنعت تولیدی، شرکت «رنو پارس»، «زیست تخمیر» و «مجتمع صنعتی ماموت» رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند. همچنین گلدیران، گروه انتخاب، پاکشوما، رایزکو، آرمان یزد، پلی‌استر ساینا و مادیران نیز امتیازات خوبی به دست آوردند.

بیشتر بخوانید:

شرکت‌های برتر در شاخص‌های اصلی

ایران تلنت در بخش تجربه‌های کاری نیز 6 فاکتور «حقوق و مزایا»، «فرصت‌های ارتقا»، «مدیران ارشد»، «تعادل کار و زندگی»، «فرصت‌های یادگیری» و «فرهنگ و ارزش‌های سازمانی» را به صورت جداگانه بررسی کرده است. بر این اساس شرکت‌های برتر این حوزه از دید کارکنان به شرح زیر معرفی شده است:

شاخص‌های حقوق و مزایا و فرصت‌های ارتقا

شاخص‌های فرصت یادگیری و فرهنگ و ارزش سازمانی

شاخص‌های تعادل کار و زندگی و مدیران ارشد

شرکت‌های برتر بر اساس تجربیات کاری افراد در گروه‌های شغلی مختلف

در بخش بعدی گزارش و بعد از بررسی هر صنعت، تجربیات کاری افراد در گروه‌های شغلی متفاوت بررسی شد.

متخصصان کامپیوتر و برنامه‌نویسی: طی 4 سال اخیر برنامه‌نویسان بالاترین امتیاز را به ترتیب به همکاری با شرکت‌های «کافه بازار»، «اسنپ» و «ویستا سامانه آسا» دادند.

متخصصان منابع انسانی و اداری: شرکت «زرین رویا» بالاترین امتیاز را کسب کرد و بعد از آن شرکت‌های «ایرانسل»، «جی تی آی»، «گروه مپنا» و «اسنپ» در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

متخصصان مالی و حسابداری: این گروه از متخصصان به تجربه همکاری با  شرکت‌های «بی ای تی پارس»، «هنکل» و «انرژی دانا»، بیشترین امتیازات را دادند.

متخصصان مارکتینگ و ارتباطات: متخصصان مارکتینگ بالاترین امتیاز را به تجربه همکاری با شرکت‌های «جی تی آی»، «دیوار» و «ارکید فارمد»داده‌اند.

کارشناسان فروش: این گروه نیز بالاترین امتیاز را به شرکت «دنون نوتریشیا» و بعد از آن «محصولات غذایی بیژن» و «گلدیران» دادند.

به نقل از روابط عمومی ایران تلنت، برای تهیه این گزارش ۳ نکته مطرح است:

  • برای دستیابی به اطلاعات و دیتای قابل اتکا، آمار شرکت‌هایی بررسی شده که تعداد قابل توجهی از کارکنان آن شرکت در نظرسنجی و امتیاز دهی شرکت کردند و  طبعا عموم شرکت‌های کوچک و متوسط در رتبه‌بندی‌ حضور نداشتند.
  • مبحث محبوبیت شرکت‌ها و تجربه کار در آن، با توجه به سیاست‌ شرکت، ساختار مدیریتی، وضعیت مالی و فضای کار همواره در حال تغییر است، بنابراین ارزیابی رتبه و امتیاز شرکت‌ها باید دوره‌ای انجام شود. در همین راستا ایران تلنت مداما در حال پذیرش امتیاز و نظرات متخصصان بوده و به صورت سالانه این تغییرات را گزارش اعمال و آن را به روز می‌کند.
  • نکته آخر اینکه کاربران ایران‌تلنت در قسمت تجربه‌های کاری، به 6 فاکتور «حقوق و مزایا»، «فرصت‌های ارتقا»، «تعادل کار و زندگی»، «مدیران ارشد»، «فرصت‌های یادگیری» و «فرهنگ و ارزش‌های سازمانی» به صورت جداگانه امتیاز داده‌اند که طی گزارش به آن پرداخته شد.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران تلنت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز