با 7 میلیون گوشی شیائومی ردمی نوت 12 بخریم یا گوشی هواوی نوا Y71 ؟

گوشی شیائومی ردمی نوت 12 و گوشی هواوی نوا y71 هر دو از محصولات پرفروش در برندهای مربوط به خود هستند که قابلیت‌های زیادی را عرضه می‌کنند. این دو موبایل از نظر ویژگی‌های فنی شباهت بسیار زیادی به یکدیگر داشته و بیشترین تفاوت آن‌ها از لحاظ کیفیت دوربین و سایز و ظاهر آن‌ها است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی و مقایسه دو مدل گوشی ردمی نوت 12 شیائومی و نوا y71 از هواوی می‌پردازد.

مقایسه مشخصات ظاهری گوشی شیائومی ردمی نوت 12 و هواوی نوا y71

گوشی شیائومی ردمی نوت 12 با اندازه صفحه نمایشگر 6.67 اینچ عرضه شده و سایز صفحه نمایش در گوشی هواوی نوا y71، 6.75 اینچ است. البته این به این معناست که مدل شیائومی سبک‌تر بوده و به طور کلی 183.5 گرم وزن دارد. گوشی هواوی نیز با 199 گرم وزن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

گوشی شیائومی ردمی نوت 12 -کاماپرس

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

مقایسه کیفیت دوربین و حافظه گوشی شیائومی ردمی نوت 12 و هواوی نوا y71

گوشی شیائومی دارای سه دوربین با کیفیت‌های 50، 8 و 2 مگاپیکسلی در پشت بوده و دوربین جلوی آن 13 مگاپیکسلی است. اما گوشی مربوط به هواوی با کیفیت‌های دوربین 48، 5 و 2 مگاپیکسلی عرضه شده و دوربین جلوی آن کیفیتی 8 مگاپیکسلی دارد. حافظه داخلی در هر دو گوشی نوا y71 و ردمی نوت 12 دارای ظرفیت 128 گیگابایتی بوده و حافظه رم این دو محصول 8 گیگابایت است.

مقایسه مشخصات فنی دیگر در دو گوشی

گوشی نوا y71 دارای ظرفیت باتری بیشتری بوده و ظرفیت آن 6000 میلی آمپر مشخص شده است. در حالی که مدل ردمی نوت 12، 5000 میلی آمپر ظرفیت باتری دارد. این گوشی‌ها، هر دو، هشت هسته‌ای هستند و از دو سیم‌کارت استفاده می‌کنند، علاوه بر این، هر دو محصول از شبکه اینترنت 4G پشتیبانی کرده و امکان استفاده از شارژ سریع را ممکن می‌سازند. البته گوشی شیائومی از قدرت بالاتری در انجام شارژ سریع بهره می‌برد.

گوشی ردمی نوت 12 از نسخه بلوتوث 5.0 استفاده کرده و نسخه بلوتوث به کار رفته در گوشی نوا y71، ورژن 5.1 است. علاوه بر این، هر دو این گوشی امکان شارژ از طریق USB را فراهم می‌کنند.

هواوی نوا y71- کاماپرس

نظرات کاربران

بسیاری از کاربران خرید گوشی شیائومی ردمی نوت 12 را پیشنهاد داده‌اند. این محصول در بین افراد به عنوان گوشی خوش دست و زیبا معرفی می‌شود که کیفیت دوربین و صفحه نمایش قابل قبولی دارد. با این حال در برخی از موارد، افراد از سیاه شدن صفحه گوشی وقت تماس تلفنی گلایه کرده‌اند.

در مورد گوشی هواوی نیز برخی از کاربران خرید گوشی‌های رقیب دیگر را پیشنهاد داده و قیمت محصول را نسبت به کیفیتی که ارائه می‌دهد بالا دانسته‌اند. دوربین و صفحه نمایش این گوشی با عملکرد ضعیفی شناخته شده اما همچنان برخی از افراد از آن اعلام رضایت کرده و شارژدهی آن را مورد تایید قرار داده‌اند.

برای انتخاب بین دو گوشی هواوی و شیائومی متناسب با نیاز و سلیقه باید عمل کرد، چراکه هر یک از این دو محصول می‌توانند کارآمدی خود را داشته باشند. با این حال در بین خریداران، گوشی شیائومی طرفدار بسیار بیشتری داشته و محصول مناسب‌تری ارزیابی شده است.

انتهای پیام

مرتبط با : شیائومیهواوی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “با 7 میلیون گوشی شیائومی ردمی نوت 12 بخریم یا گوشی هواوی نوا Y71 ؟

  1. محمود گفته:

    سلام. من از مهر ماه تا الان که دی هست گوشی شیائومی را دارم استفاده میکنم. البته نمیشه گفت ردمی۱۲ بی نقص هست اما نصبت به مدل های دیگه به نظرم تا الان خیلی بی نقص بوده…با این بودجه به نظرم خیلی خوبه.اما از زمانی که چند روز قبل رابط کاربری خود شیائومی رو آپ دی کردم یه مقدار کار کردن سخت شده

  2. 迪亚科𝕯𝕴𝕬𝕮𝕺 گفته:

    والا قبلا گوشی هواوی داشتم ازش راضی بودم تا اینک گوشی هواوی Y7Prome رو خریدم یعنیا دهنمو سرویس کرد از داغ شدن زیاد و لگ گرفتن بگیر تا شارژ دهی بدش…
    بنظرم نوت 12 خیلی گزینه بهتری میتونه باشه
    از لحاظ سخت افزاری و نرم افزار تا کیفیت دوربین صفحه نمایش و از همه مهمتر اپدیت Hayper OS که قراره براش بیاد دیگه حرفی نمیمونه ولی بازم بستگی به سلیقه خودتون داره…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز