مقایسه گوشی پوکو M5 با گلکسی A14

قیمت روز موبایل-کاماپرس

گوشی‌های پوکو M5 با گلکسی A14 دوگوشی اقتصادی خوب از دو برند محبوب شیائومی و سامسونگ هستند. شیائومی از ابتدا با عرضه گوشی‌های اقتصادی و مشخصات مناسب جای خود در ذهن مشتریان باز کرده است. در طرف مقابل هم سامسونگ علاوه بر ارائه گوشی‌های پرچم دار تلاش کرده است با ارائه گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه و ارزان با مشخصات مناسب جایگاه خود را در بازار پیدا کند و تا حدی هم موفق شده است.

در این گزارش کاماپرس به بررسی و مقایسه دو گوشی محبوب گلکسی A14 و پوکو M5 می‌پردازید. با ما همراه باشید.

قبل از بررسی دقیق دو گوشی بیایید یک نگاه مختصر و اجمالی به مشخصات دو گوشی بیندازیم.

مشخصات Galaxy A14                      Poco M5
صفحه نمایش PLS LCD

6.6 اینچ

IPS LCD, روشنایی 500 نیت

راز آسمان پایتخت

6.58 اینچ

حافظه و رم نسخه های:

64GB 4GB RAM
128GB 6GB RAM

 

نسخه های:

64GB 4GB RAM
128GB 4GB RAM
128GB 6GB RAM

نسخه اندروید اندروید 13 اندروید 12
پردازشگر MediaTek Helio G80 MediaTek Helio G99
باتری 5000 میلی آمپر ساعتی 5000 میلی آمپر ساعتی
دوربین سه دوربین 50-2-5 مگاپیکسلی سه دوربین 50-2-2 مگاپیکسلی

حال که خیلی مختصر مشخصات اصلی دو گوشی را دیدیم بیایید کمی جزئی‌تر این دو گوشی را از لحاظ مختلف بررسی کنیم.

گلکسی A14-کاماپرس

شبکه

هر دو گوشی پوکو M5 با گلکسی A14 دارای تکنولوزی مشابه در شبکه‌های ارتباطی هستند و تفاوت خیلی خاصی با هم ندارند. لازم به ذکر است هیچ کدام از گوشی‌ها از تکنولوژی باندهای 5G پشتیبانی نمی‌کند. البته در این رنج قیمتی نمی‌توان این انتظار را از گوشی‌ها داشت. تنها برتری در این زمینه مربوط به باند 4G دو گوشی می‌شود که گوشی پوکو به‌دلیل استفاده از تکنولوژی LTE-A کمی بهتر از سامسونگ عمل می‌کند. اگر سرعت آنتن‌دهی و شبکه اینترنت برای شما خیلی مهم است پوکو M5 گزینه بهتری است.

صفحه نمایش

در بخش صفحه نمایش سامسونگ Galaxy A14 به اندازه 0.02 اینچ بزرگتر از پوکو M5 است که اصلا قابل دیدن نیست و تفاوت خاصی با هم ندارند. تنها تفاوت قابل توجه در این بخش به چگالی PPI (پیکسل در اینچ) است که گوشی شیائومی عملکرد بهتری نسبت به سامسونگ دارد و در مجموع پوکو برنده این بخش است.

دوربین

در بخش دوربین که می‌تواند عامل تاثیرگذاری بر خرید شما باشد باید ذکر کنیم که نباید انتظار بسیار بالایی از پوکو M5 با گلکسی A14 داشته باشیم، چون با گوشی‌های اقتصادی سر و کار داریم ولی کیفیت عکس‌ها و فیلم‌های ضبط شده در حد قابل قبولی است سامسونگ Galaxy A14 دارای سه دوربین 50-2-5 مگاپیکسلی است که در مقایسه با سه دوربین 50-2-2 مگاپیکسلی پوکو عملکرد بهتری دارد. در بخش فیلمبرداری هر دو دارای تکنولوژی یکسان و کیفیت 1080 پیکسلی هستند. در نهایت اگر فردی هستید که دوربین مهترین عامل برای خرید شماست سامسونگ برنده این بخش است. ولی بررسی‌ها نشان می‌دهد که دوربین سلفی پوکو با اختلاف کمی بهتر از سامسونگ عمل می‌کند.

شیائومی پوکو5-کاماپرس

پردازنده

قبل از اینکه به قدرت پردازش گوشی‌ها بپردازیم، بیایید نگاهی به سیستم عامل این گوشی‌ها بیندازیم. سامسونگ Galaxy A14 باتوجه به اینکه در فروردین 1402 وارد بازار شده است، نسبت به پوکو M5 که در شهریور 1401 عرضه شد، کمی جدیدتر است، رابط کاربری و نسخه اندروید جدیدتری دارد و فعلا از لحاظ آپدیت مشکلی ندارد. ولی در بخش چیپست (Chipset) پوکو M5 با داشتن چیپست مدیاتکHelio G99 6 نانومتری از چیپست گوشی Samsung A14 که مدیاتک Helio G80 9 نانومتری قدرت بیشتری دارد. همچنین در بخش پردازنده گرافیکی هم پوکو عملکرد بهتری نسبت به سامسونگ دارد. البته هیچ کدام از این گوشی ها برای اجرای بازی سنگین مناسب نیستند ولی در اجرای برنامه های سبک پوکو کمی بهتر عمل میکند.

حافظه و رم

در این بخش از مقایسه پوکو M5 با گلکسی A14 باید این نکته را در نظر داشته باشیم که هر کدام از این گوشی‌ها در نسخه‌های مختلف با حافظه و رم‌های مختلف عرضه شده‌اند. پوکو M5 در 3 نسخه با مشخصات 64GB 4GB- 128GB 4GB- 128GB 6GB و گوشی سامسونگ Galaxy A14 در 2 نسخه 64GB 4GB- 128GB 6GBعرضه شده‌اند. بنابراین پوکو گزینه بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین لازم به ذکر است که گوشی پوکو به دلیل داشتن تکنولوژی UFS 2.2 سرعت انتقال داده بهتری نسبت به سامسونگ دارد. بنابراین برنده این بخش پوکو M5 است.

باتری

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مقایسه پوکو ام 5 با گلکسی A14، بحث باتری است هر دو گوشی از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کنند. شارژر سامسونگ Galaxy A14 ار نوع شارژ سریع 15w می‌باشد، در حالی که شارژر پوکو M5 از نوع شارژ سریع 18w می‌باشد. در نهایت بررسی‌ها نشان می‌دهد که در زمینه باتری گوشی پوکو M5 برنده است.

قیمت Samsung Galaxy A14 در زمان نگارش مقاله 5 میلیون و 650 هزار تومان است و قیمت پوکو M5 5 میلیون و 350 هزار تومان است.

قیمت روز موبایل-کاماپرس

اطلاع از قیمت روز موبایل و لپ­ تاپ با “بای صد”

فروشگاه اینترنتی بای صد، با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه فروش عمده و جزئی گوشی موبایل و لپ‌تاپ، از سال 1393 نماد اعتماد الکترونیکی خود را دریافت کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گوشی‌های فایو جی و قیمت روز موبایل و لپ‌تاپ می‌توانید به وبسایت این فروشگاه به آدرس https://buy100.ir مراجعه کرده یا شبکه‌های اجتماعی آن را دنبال کنید. در صورت نیاز به تماس مستقیم با این مجموعه نیز می‌توانید با شماره همراه 09903330822 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : بای صد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز