با بهترین نوع قهوه در جهان آشنا شوید

قهوه - کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

قهوه اسپشیالیتی، بالاترین درجه نوع قهوه است که معمولا به صورت تک خاستگاه در بازار قهوه تامین می‌شود و می‌توان آن را از عطر و طعمش تشخیص داد. تشخیص قهوه اسپشیالیتی با رعایت برخی موارد و توجه به طعم این نوع نوشیدنی‌ امکان‌پذیر است.

به گزارش کاماپرس، برای تولید قهوه اسپشیالیتی باید دانه‌های قهوه در بهترین مکان و زمان کشت شوند تا در نهایت محصول به دست آمده باکیفیت باشد. در حالت کلی و طبق بررسی‌های به عمل آمده، می‌توان ادعا کرد که تمامی قهوه‌هایی که تحت عنوان اسپشیالیتی شناخته می‌شوند، از نوع عربیکا هستند.

قهوه-کاماپرس

مراحل شکل‌گیری قهوه اسپشیالیتی

بعد از کاشت دانه‌های قهوه در شرایط مساعد آب و هوایی، سه تا چهار سال طول خواهد کشید تا نخستین میوه‌های قرمز قهوه برسد. دانه‌های قهوه پس از به عمل آمدن، به دو روش پوست‌کنی به‌گزینی و نواری برداشت می‌شود. معمولا روش نواری زودتر اتفاق می‌افتاد، اما روش به‌گزینی مدتی طول می‌کشد؛ ولی در نهایت نتیجه کار بهتر است و کیفیت دانه‌های قهوه به مراتب بیشتر خواهد بود.

بعد از مرحله برداشت، نوبت به فرآوری دانه‌ها می‌رسد که مرحله مهمی در فرآیند آماده‌سازی قهوه خوراکی است. روش فرآوری به سه دسته خشک و نیمه‌خشک و مرطوب تقسیم می‌شود. فرآوری خشک به این شکل است که دانه‌های قهوه بعد از برداشت میوه‌های قهوه، تمیز شده و برای خشک شدن در معرض نور خورشید و زیر آفتاب قرار می‌گیرند. در مرحله بعدی، با فشردن میوه‌های قهوه به وسیله دستگاه، پوست آن‌ها برداشته می‌شود که این بخش مهم‌ترین مرحله تولید قهوه اسپشیالیتی است.

راز آسمان پایتخت

بعد از سپری کردن موفقیت‌آمیز این مراحل، نوبت به روش تخمیر خواهد رسید که باید با دقت زیادی انجام شود، زیرا در صورتی که میکروبی در طی این فرآیند به وجود بیاید، مزه و طعم قهوه تغییر خواهد کرد و کیفیت آن کاهش پیدا می‌کند. اگر این مرحله هم با موفقیت پشت سر گذاشته شود، دانه قهوه اسپشیالیتی آماده شده و بعد از قرارگیری در بسته‌بندی مناسب، امکان ارسال آن به سراسر نقاط جهان فراهم خواهد شد.

معمولا بعد از باز کردن بسته‌بندی قهوه اسپشیالیتی در هر مکانی تا دو الی سه روز عطر آن در فضا باقی می‌ماند و طعم مطبوع آن برای زمان بیشتری حفظ خواهد شد. قهوه اسپشیالیتی معمولا تا مدت زمان زیادی طعم مطبوع دارد و به راحتی می‌توان از آن نگهداری کرد.

قهوه-کاماپرس

توصیه اهل فن برای نگهداری بیشتر قهوه اسپشیالیتی

اهل فن و کسانی که به صورت حرفه‌ای با قهوه سروکار دارند، توصیه می‌کنند که قهوه اسپشیالیتی به صورت دانه‌ای خریداری شود و برای هر بار مصرف، مقدار مورد نیاز را آسیاب کرد. معمولا با نوشیدن اولین لیوان از قهوه اسپشیالیتی متوجه خواهید شد که این نوع قهوه مجموعه‌ای از طعم‌ها و عطرهای بی‌نظیر کشورهای گرمسیر است. به طور کلی با مصرف این نوع قهوه، عطر عسل، کارامل، شکلات و رایحه گل‌هایی مثل رز و یاسمن مشام شما را پر خواهد کرد.

اصل قهوه اسپشیالیتی را به راحتی می‌توان در کشورهای آمریکای جنوبی مانند برزیل با حتی استرالیا و نیوزلند  پیدا کرد، اما ایران به دلیل مسائل تحریمی به راحتی امکان واردات قهوه اسپشیالیتی ندارد. در واقع ممکن است نهادها و مکان‌های زیادی وجود داشته باشند که ادعای عرضه قهوه اسپشیالیتی داشته باشند، اما در واقع قهوه کم‌کیفیت یا بی‌کیفیت را به مشتریان بفروشند؛ به همین دلیل برای خرید این نوع قهوه در ایران باید به یک مرکز معتبر مراجعه کرد.

بهترین نوع قهوه را از ردپیل خریداری کنید

ردیپل یک مرکز معتبر و تخصصی در حوزه قهوه اسپشیالیتی و دیگر انواع قهوه‌ها است که به دو صورت خرده‌فروشی و عمده‌فروشی قهوه مورد نیاز مشتریان خود را تامین می‌کند. علاقه‌مندان به قهوه و افرادی که برای خرید قهوه اصل حساسیت زیادی دارند، کافی است که به وبسایت این مجموعه به آدرس https://redpillroastery.com مراجعه کرده و قهوه مورد نظر خود را انتخاب کنند. صفر تا صد خرید قهوه در ردیپل به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : ردپیل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز