با بزرگترین ماشین های حفاری دنیا آشنا شوید (ویدیو)

از آن جایی که ماشین های حفر تونل (TBM) در مقایسه با روش مته کاری و انفجار، فضای کارگاهی کمتری اشغال می کنند و سرعت بیشتری نیز دارند، امروزه در جهان به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. ماشین های حفر تونل امروزی با توجه به شرایط زمین، می توانند بین دو تا چهار برابر سریع تر از روش مته و انفجار حفاری انجام بدهند. یکی دیگر از مزیت های دستگاه های TBM ایمنی بسیار بالا و خرابی کمتر آن هاست. علاوه بر این،  اختلال کمتری در توده های سنگی اطراف ایجاد می کنند و به نیروی انسانی کمتری برای راه اندازی و انجام عملیات نیاز دارند. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که 10 دستگاه عظیم حفار تونل را به شما معرفی می کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دستگاه های حفاری تونل (TBM) که به نام مول نیز شناخته می شود، دستگاهی است که با بهره گیری از یک سطح مقطع مدور می تواند در لایه های خاکی و یا سنگی زمین حفاری کند. امروزه این دستگاه ها با قطرهای مختلف در پروژه های حفر تونل مورد استفاده قرار می گیرند و بزرگترین دستگاه موجود توسط شرکت آلمانی هرنگشت برای استفاده در پروژه ای در شهر شانگهای چین ساخته شده است که 15.43 متر قطر دارد.

آریاک سفر

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “با بزرگترین ماشین های حفاری دنیا آشنا شوید (ویدیو)

  1. وحید گفته:

    در ایران هم از دستگاه های TBM متنوعی در قطرهای گوناگون در حفاری تونل های طویل استفاده شده است از جمله خط ۷ و ۳ مترو تهران. تونل نوسود، تونل کانی سیب ، تونل قمرود و امروزه این صنعت در کشور کاملا بومی شده است. در ضمن روی ترجمه تون کمی بیشتر کار کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز