باهوش ترین حیوانات جهان را بشناسید (ویدیو)

لست سکند

وقتی صحبت از هوش حیوانات به میان می آید؛ با موضوعی متفاوت از هوش انسانی روبرو هستیم. مطالعه هوش حیوانات قدمتی طولانی دارد و از زمانی که نظریه داروین در مورد منشا گونه ها منتشر شد، دانشمندان تلاش کرده اند بفهمند حیوانات چگونه فکر می کنند و آن را با نحوه فکر کردن انسان مقایسه کنند. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که باهوش ترین حیوانات جهان را به شما معرفی می کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، هوش حیوانات را می توان ترکیبی از مهارت ها و توانایی هایی دانست که به آن ها اجازه می دهد به زندگی ادامه دهند و خودشان را با محیط زیست اطراف شان وفق بدهند. ولی این به چه معناست؟ حیوانات این توانایی را دارند که یاد بگیرند چگونه عادت ها و رفتارهایشان را تغییر بدهند و از این طریق با محیط اطراف شان سازگاری پیدا کنند. این ویژگی ها مبتنی بر ظرفیت حیوان برای پردازش اطلاعات است و همین ظرفیت است که بر اساس آن می توانیم در باره هوش حیوانات مختلف قضاوت کنیم.

در دنیای بی مهرگان، اختاپوس باهوش ترین است. این حیوان می تواند کارهای پیچیده ای مانند باز کردن در ظرف و بیرون آوردن محتویات آن را انجام بدهد. اختاپوس نه تنها حافظه کوتاه مدت و بلند مدت خوبی دارد، بلکه از بدو تولد می تواند مهارت هایی جدید یاد بگیرد.

راز آسمان پایتخت

دلفین ها نیز حیواناتی بسیار اجتماعی هستند و توانایی بالایی برای انطباق یافتن با محیط زندگی شان دارند. وقتی یک دلفین زخمی یا بیمار بشود دیگران به او کمک می کنند و به لطف بهره مندی از صدای منحصر به فردشان، می توانند اطلاعات را به دیگر دلفین ها منتقل کنند.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز