بالاخره قیمت خودرو تک نرخی می شود؟

لست سکند

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان، نسبت به عرضه خودرو در بورس و تک نرخی شدن قیمت خودرو ابراز امیدواری کرد. نعمت‌بحش معتقد است که وزارت سمت باید درباره روش عرضه بازبینی داشته باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، نعمت‌بخش بیان کرده که باید وزارت صمت اجازه دهد هیئت مدیره خودروسازان قیمت خودرو روش عرضه را تعیین کنند. این مقام مسئول معتقد است که عرضه خودرو در بورس کالا بهتر به نظر می‌رسد. علت این موضوع هم به شفافیت فضای بورس کالا بازمی‌گردد. در حال حاضر خودرو هم در سامانه یکپارچه و هم بورس عرضه شده است. به گفته نعمت‌بخش، هم اکنون رانت چند هزار میلیارد تومانی از مدل فروش خودرو در قرعه کشی توزیع می‌شود. این موضوع باید پیگیری شده و به نحوی حل و فصل شود. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که قرار بود فرآیند قرعه کشی باعث جلوگیری از رانت و منفعت عموم مردم شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

علت عدم ثبات قیمت خودرو مشخص شد

فعالان خودرو معتقدند که هم اکنون مسئله کمبود عرضه خودرو، عدم رقابت در تولید و ممنوعیت واردات موجب شده تا در حاشیه بازار قیمت‌های نادرستی شکل بگیرد. آمارها و اطلاعات موجود نشان دهنده این است که قیمت‌های کنونی انواع خودروها، واقعی تعیین نشده‌اند. به هر حال این امیدواری وجود دارد با عرضه خودرو در بورس امکان شفاف سازی بیشتر در حوزه اتومبیل و قیمت گذاری آن اتفاق بیفتد.

عرضه خودرو در بورس عملیاتی و تاکنون دو خودرو شاهین و وانت کارا از این طریق به مشتریان منتقل شده‌ است. طبق گفته‌های مقامات مسئول به زودی خودروهای بیشتری در بورس کالا عرضه خواهند شد. خرید خودرو در بورس شرایط ویژه‌ای دارد که متقاضیان باید ضمن رعایت آن و مراجعه به کارگزاری و وبسایت‌های معتبر، نسبت به این مهم اقدام و فرآیند آن را سپری کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز