بازدید از 5 جاذبه گردشگری کمتر شناخته شده در تور نوروزی آنتالیا

تور آنتالیا - کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

بسیاری از گردشگران، آنتالیا را با سواحل زیبای مدیترانه‌ای این شهر و هتل‌های بسیار لوکس آن می‌شناسند و این دو جاذبه گردشگری، یکی از دلایل اصلی سفر ایرانی‌ها به این شهر توریستی است. آنتالیا یکی از شهرهای لوکس ترکیه است که مراکز خرید و آثار تاریخی و فرهنگی زیادی نیز دارد.

کاماپرس در این گزارش به معرفی پنج جاذبه گردشگری کمتر شناخته شده در تور نوروزی آنتالیا پرداخته است.

1 – بندر قدیمی آنتالیا

آنتالیا از دیرباز یک شهر بندری در ساحل مدیرانه بوده و امروزه نیز اهمیت این شهر از این نظر بسیار زیاد است. بیشتر گردشگران با سواحل و نقاط مختلف این شهر آشنا هستند، اما ممکن است نام بندر قدیمی آنتالیا را کمتر شنیده باشند. این بندر هنوز فعال است و برخی از کافه‌های زیبای آنتالیا در این بخش از شهر قرار دارند. همچنین قایق‌های تفریحی فراوان در این بندر حال و هوای بسیار متفاوتی به آن داده‌اند. در این بندر امکان اجاره کشتی‌های تفریحی در تور نوروزی آنتالیا برای لذت بردن از غروب آفتاب این شهر وجود دارد.

بندر قدیمی آنتالیا

2 – آمفی تئاتر آسپندوس

این مکان، یکی از آثار تاریخی رومیان در شهر آنتالیا است. رومیان علاقه زیادی به ساخت آمفی تئاتر‌های روباز داشتند و آثار چند مورد از این مکان‌ها در این شهر وجود دارد. آسپندوس، یکی از آمفی‌تئاتر‌های تقریبا سالم مانده است. این مکان به صورت نیم دایره با سن بزرگ طراحی شده و سکوهای تماشاچیان در این نیم دایره به صورت فشرده قرار گرفته است.

راز آسمان پایتخت

آسپندوس دارای جایگاه ویژه‌ای برای امپراطور و اطرافیانش بوده است. آمفی تئاتر آسپندوس که در 40 کیلومتری شهر آنتالیا قرار گرفته، دارای 20 هزار نفر ظرفیت است که به علت سالم ماندن این بنا، برخی از برنامه‌های خاص این شهر در آسپندوس برگزار می‌شود. آسپندوس یکی از جاذبه‌های بی نظیر برای بازدید در تور نوروزی آنتالیا است.

آمفی تئاتر آسپندوس آنتالیا

3 – چشمه‌های کارستی و آبشار دودن

چشمه‌های کارستی نوعی از چشمه‌های زیبای طبیعی هستند که در طول چند میلیون سال در طبیعت به شکل کنونی ساخته شده‌اند. این چشمه‌ها دارای آب آهکی بوده و آهک موجود در آن موجب پدید آمدن پلکان آهکی در کنار این چشمه‌ها شده است. آنتالیا دارای چشمه‌های زیاد کارستی است که در نقاط مختلف این شهر و اطراف آن قرار دارند و می‌توانند در تور نوروزی آنتالیا مورد بازدید قرار گیرند.

برای نمونه، آبشار دودن توسط یکی از این چشمه‌های کارستی پدید آمده و در داخل شهر آنتالیا قرار دارد. این آبشار دارای دو پله است. آبشار بالایی حدود 15 متر و آبشار پایینی حدود 40 متر ارتفاع دارد.

چشمه‌های کارستی و آبشار دودن آنتالیا

4 – دره عمیق پلدار

یکی دیگر از آثار طبیعی گردشگری این شهر برای تور نوروزی آنتالیا، دره‌ای بسیار عمیق است که یک پل زیبا نیز دارد و به همین دلیل به دره پلدار یا کؤرپولو کانیون معروف شده است. این دره با عمق 400 متر در مسیر رودخانه‌ای خروشان بنا نهاده شده است و به دلیل فاصله زیاد از شهر آنتالیا ممکن است گردشگران زیادی با آن آشنا نباشند.

این دره زیبا دارای پوشش گیاهی خاص و حیات وحش بی نظیری است. دولت ترکیه دره پلدار را به شکل یک پارک بزرگ محافظت شده، در آورده است.

دره عمیق پلدار آنتالیا

5 – ویرانه‌های پرگا

پرگا یکی از آثار باستانی آنتالیا است که از دوره هلنی و دوره‌ای که یونانی‌ها بر این منطقه حکمرانی می‌کرده‌اند، باقی مانده است. اگرچه بخش اعظمی از بناهای بزرگ این شهر تاریخی تخریب شده است، اما ستون‌های باقی مانده نشان از ابهت این بنا دارد. کنده کاری روی ستون‌های بلند این شهر از نظر باستان شناسی بی‌نظیر است.

پرگا در دوره شکوه یونان، شهری برای زندگی مردم بوده است. هنوز هم در میان خرابه‌های آن می‌توان مجسمه‌های خاص آن دوران را مشاهده کرد. بازدید از فضای مسحور کننده این شهر و ویرانه‌های آن برای علاقه‌مندان به تاریخ باستان و شهرهای باستانی در تور نوروزی آنتالیا تدارک دیده شده است.

ویرانه‌های پرگا آنتالیا

خرید بهترین تور نوروزی آنتالیا از «آریاک سفر»

آژانس هواپیمایی آریاک سفر با 20 سال سابقه مستمر فعالیت در زمینه ارائه خدمات گردشگری، هر سال بهترین تورهای گردشگری خارجی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. این آژانس مرجع اصلی ارائه انواع خدمات سفر مانند خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، خرید تور و اخذ ویزا است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر، خرید تور و رزرو هتل می‌توانند به وبسایت www.aryaktravel.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02157816 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز