بازار لوازم خانگی نیازمند حمایت و ساماندهی دولت است

لست سکند

با منع ورود لوازم خانگی کره‌ای به کشور با برندهایی معروفی مانند ال جی و سامسونگ که در میان خانواده‌های ایرانی جا خوش کرده بودند، نگاه‌ها و توجهات به سمت خرید لوازم خانگی ایرانی معطوف شد. اما یکی از دغدغه‌های همیشگی لوازم خانگی در میان خریداران، قیمت‌شان است که متاسفانه با افزایش تقاضا در بازار، قیمت این کالاها کاهش نیافت و افزایش چندین باره را هم به دنبال داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، یکی دیگر از دغدغه‌ها در این باره، نحوه خرید بود که با توجه به رونق فروش اینترنتی این کالاها در سال های اخیر، پاندمی کرونا توانست تاثیر بیشتری بر افزایش خریداران اینترنتی این محصولات داشته باشد.

اخبار مهم امروز را از دست ندهید:

فروشگاه آنلاین «لوازم خونگی» یکی از همین فروشگاه‌هاست که  از سال 65 تا 94 به صورت سنتی فروش داشته؛ اما از سال 94 با تصمیم آقای شاهین خوبی مدیر این شرکت، فروش آنلاین خود را آغاز کرده است.

راز آسمان پایتخت

کاماپرس برای درک چگونگی جذب مشتریان بیشتر، نحوه ارائه خدمات و روند فروش، به سراغ افشین کاظمی، مدیر دیجیتال مارکتینگ این فروشگاه رفته که این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

سبک جدید فروش اینترنتی از 1401

کاظمی با اشاره به تصمیمات و اقدامات برنامه ریزی شده این فروشگاه برای سال آینده گفت: برای سال بعد، سبک جدید فروش اینترنتی را ارائه خواهیم کرد و در روند خدمت به مشتریان  نیز تغییراتی خواهیم داشت و قطعاً بخش خدمات پس از فروش را گسترده تر می‌کنیم. نیروهای دوره دیده برای تعمیرات و سرویس لوازم خانگی استخدام می‌کنیم تا در پاسخگویی به نیاز مردم گام های بلندتری برداریم. خدمات مخصوصی هم برای کسانی که گارانتی کارشان تمام شده است یا لوازمی برای تعمیر دارند، راه اندازی می‌کنیم.

ارسال کالا در همان روز خرید!

به گفته مدیر دیجیتال مارکتینگ فروشگاه لوازم خونگی، معمولا در کشور ما خرید لوازم خانگی یا فصلی است، یا خانواده هایی که در حال تهیه جهیزیه هستند، اقدام به خرید می کنند. برنابراین طبیعی است که در فصول گرم خریدها به سمت آبمیوه گیری و کولر می رود و در فصول سرد نیز بازار فروش بخاری برقی، هیتر و قهره ساز داغ می‌شود. البته برخی کالاها مانند سرخ کن بدون روغن و ابزارهای برقی آرایشی و بهداشتی مردانه، مانند ریش تراش و … اغلب در سبد خرید مردم است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سبک فروش اینترنتی لوازم خانگی توسعه یافته و خیلی از فروشندگان این کالاها را برای فروش در سایت خود می‌گذارند، گفت: فروشگاه لوازم خونگی، در این حوزه پیشتاز است و سعی کرده با ارسال بهتر، قیمت مناسب تر و ارسال ترجیحا در همان روز خدمات مناسب تری را به خریداران ارائه کند.

خرید قسطی شب عید بعد از مشاوره تلفنی و آنلاین

مدیر دیجیتال مارکتینگ این فروشگاه، با اشاره به جشنواره‌ها و تخفیفات این شرکت نیز بیان کرد: فروشگاه آنلاین لوازم خونگی در همه اعیاد و حتی جمعه سیاه و شب یلدا، جشنواره فروش ویژه برگزار کرد و استقبال مردم نیز خوب بود. امسال هم قصد برگزاری نمایشگاه داشتیم که امیکرون کار را سخت کرد و نتوانستیم حضوری در اختیار مردم باشیم اما شرایط فروش ویژه برای ایام شب عید داریم.

کاظمی با اشاره به اقدامات این شرکت برای جوابگویی به  افزایش حجم خرید اینترنتی مردم نیز توضیح داد: با همکاری شرکت ایزی پی و لندو امکان خرید قسطی برای مشتریان فراهم کردیم. برای خرید اقساطی با چند شرکت دیگر نیز به تفاهم رسیدیم که نهایتا  تاشب عید این قراردادها انجام می شوند.

وی همچنین درباره تاثیر کرونا بر میزان فعالیت این شرکت نیز گفت: با شیوع کرونا فروشگاه لوازم خونگی سعی کرد بیشتر در کنار مشتریان باشد و در تمام ساعات روز مشاوره تلفنی و گفتگوی آنلاین و چت روی سایت را در دستورکار قرار داد. همچنین تلاش کردیم بهترین قیمت‌ها، پشتیبانی‌ها و  خدمات پس از فروش را در اختیار مشتریان قرار دهیم.

دولت از فروشگاه های اینترنتی و تولیدکنندگان داخلی حمایت بیشتری کند

مدیر دیجیتال مارکتینگ فروشگاه لوازم خونگی، با بیان اینکه متاسفانه صنف لوازم خانگی در این سال ها فراز و نشیب‌های زیادی  داشته است، افزود: با توجه به تحریم ها بسیاری از شرکت های خارجی نتوانستند در ایران فعالیت کنند و از طرفی هم با توجه به اینکه بسیاری از مواد اولیه‌ کارخانجات لوازم خانگی ایرانی وارداتی هستند، برای واردات این مواد با مشکلاتی روبرو شدند و این مواد را با قیمت های بیشتری وارد کردند.

کاظمی، مدیر دیجیتال مارکتینگ این فروشگاه در پایان گفت: از دولت انتظار داریم از فروشگاه های اینترنتی و از تولیدکنندگان داخلی حمایت بیشتری داشته باشد و از طرف دیگر هم با کنترل واردات کالاهای خارجی بازار را متعادل‌تر کنند. با حمایت دولت قطعا ارائه تسهیلات و ایجاد فضا برای تبلیغات محیطی و رسانه‌ای نیز بهتر خواهد شد.

مرتبط با : لوازم خونگی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز