بازار بورس 23 فروردین 1401/ دولت شاخص کل را زمین زد!

لست سکند

شاخص کل بورس امروز با ریزش قابل توجه 33 هزار و 522 واحدی نسبت به روز گذشته مواجه شد و به مرز یک میلیون و 445 هزار و 970 واحدی رسید. در روز جاری شاخص کل هم وزن بورس هم در مقایسه با دیروز 6 هزار و 746 واحد ریزش کرد و در محدوده 380 هزار و 295 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی صنایع مس ایران و شستا بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند. ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس در روز جاری به حدود 8.5 هزار میلیارد تومان رسید. امروز هم ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و هزار و 10 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بورس بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی امروز مربوط به نماد فولاد مبارکه اصفهان بود. بعد از آن، نمادهای «شبندر» و «تجلی» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

چرا شاخص کل بورس سقوط کرد؟

عامل اصلی سقوط سنگین شاخص کل در روز جاری، بخشنامه‌ دیروز وزارت صنعت بود. براساس این بخشنامه محصولات معدنی مشمول عوارض بر صادرات خواهند شد. این بخشنامه بر روی افزایش قیمت تولیدات صنعتی موثر است و به طور کلی بر بازار سرمایه تاثیرات منفی خواهد داشت.

اما امروز مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، به این موضوع واکنش نشان داد و در این خصوص نامه‌ای به وزیر صنعت ارسال کرد. عشقی در متن این نامه بیان کرده که بهتر است با در نظر گرفتن ملاحظات بازار سرمایه، مبنای زمانی اخذ عوارض صادراتی حداقل بعد از سه ماه از تاریخ تصویب و ابلاغ مصوبه ستاد تنظیم بازار، تعیین شود. همچنین قیمت مبانی صادراتی فوب ایران از هفته اول دی 1400 به هفته پایانی سال گذشته تغییر کند و مورد بررسی و اعمال قرار گیرد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز